Trener dere?

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har hatt et lite opphold i treningen pga en langvarig skade, men ønsker å starte opp igjen. Det eneste er at jeg er så redd for at det skal være en påkjenning for spiren å starte opp igjen. Etter SA i november er jeg livredd hver gang jeg får mensmurringer, og det får jeg så snart jeg prøver meg på litt styrketrening. Jeg vet det ikke skal være farlig, men jeg blir likevel veldig redd når jeg merker endring på magen.

Trener dere mye, og hvordan trener dere?
 
Prøver å ha minimum 3 økter i uka. Da er det løping, styrke eller volleyball. Volleyballen regner jeg med å måtte slitte med om ikke så lenge :p

Har lest litt om trening og graviditet og det er stort sett utelukkende positiv å trene. Jeg villa kanskje tatt en prat med JM siden du har hatt en SA ;)
 
Ja, jeg er veldig glad i å trene også. Jeg har ikke fått jordmor enda, men kan ta en telefon til legen og høre om jeg bør bekymre meg når jeg kjenner ubehag ved trening.
 
Gjør det :) du kan jo prøve å finne treningsformer som ikke gir murringer ;)
 
Gjør det :) du kan jo prøve å finne treningsformer som ikke gir murringer ;)

Ja, jeg bare hadde håpet å kunne trene som normalt dette svangerskapet også. Men det kan jo endre seg, ikke sikkert murringene fortsetter neste uke :)
 
Jeg trener Friskis&Svettis 1-2 gang i uka. Endel hopp og sprett, men holder på så lenge det føles greit :)
 
Så lenge det føles greit kan en vel trene som normalt. Men så fort det føles ubehag skal man roe ned. Har også lest at en ikke skal ha puls over 130 mens man går gravid. Og når det kommer til styrketrening skal en heller bruke lettere vekter og ta flere repitisjoner. om du vurderer hvor mye du presser deg på en skala fra 1-20 hvor 20 er hardt, skal du ligge på rundt 13. Leste jeg i en av babyverdens artikkler om trening.
 
Jeg trener, og kjenner også murringer når jeg trener styrke. Er ganske ekkelt. Så jeg stopper eller tar lettere velter når jeg kjenner noe, eller gjør en annen øvelse. Vet det er bra å trene selv når man er gravid, men man må bare tilpasse litt etter hva man er komfortabel med tenker jeg :)
 
Back
Topp