Trener dere?

Tumle

Glad i forumet
Hei alle sammen!

Trener dere i svangerskapet? Hvor mye har dere trent fra før, og hvor mye og med hva trener dere nå?

Jeg har vært sånn semi-aktiv, men altfor sløv.. Formen er dårlig. Men jeg vil så gjerne starte å trene mer for å være i god form til fødselen. Samtidig er jeg redd for å provosere en abort. Sist aborterte jeg etter en veldig slitsom fjelltur. Kan være tilfeldig, ikke vet jeg...

Er 24 år og normalvektig. Hva bør jeg gjøre?

Hei.  Jeg er både trener og trener selv. Jeg har trent 4 timer i uka, men har trappet ned 1 time, så trener nå altså 3 timer. Dette gjorde jeg før jeg ble gravid, fordi tiden ikke strakk til. Jeg kommer til og prøve å trene så lenge jeg orker. Jeg vil ikke anbefale deg og begynne med masse trening nå, hvis ikke kroppen din er vane med det. Men litt for å bevege seg og holde formen er ikke skadelig. Kommer jo også litt ann på hvordan trening du har tenkt til og begynne med også da. 

Hei hei, jeg jobber som instruktør og trener hver dag. Det du skal gjøre er og fortsette med det aktivitetsnivået du er på fra før. Lett-til moderat trening er bra. Pass på at du drikker mye under trening og ikke blir for varm. man må gjerne kjøre sitt eget tempo på gruppetrening. Ikke mageøvelser hvor man ligger på ryggen, stå heller på alle fire. Dette er altså ikke tiden for å sette personlige rekorder;-) lykke til med treningen:-D

jeg er litt av og på, på trening. Nå er jeg helt av, da jeg har vært sykemeldt i 4 uker og foreløbig er det ut mnd pga armer,rygg,bekken og knær- så nå går det bare i fysio og får ikke lov til å ta hardt i trening- gå til posten og tilbake er bra...helt TRAGISK. Savner jobben min, savner trening, det å kunne gjøre hva man vil uten å få ondt.

At jeg er sykemeldt har overhodet ingenting med graviditeten å gjøre, var sykemeldt før jeg fikk vite noe

Har selv trent veldig lite, men har syklet/gått daglig til og fra jobb i ett godt tempo, så kommer til å fortsette med det. Jeg mistet også etter en litt tyngre tur sist, og har tenkt det samme om det var fremprovosert. Legen sa mest sannsynlig ikke, men tør ikke ta sjansen.

Jeg trener sånn 2-3 timer i uken, og har tenkt til å fortsette med det.  Foreløpig har jeg ingen symptomer what so ever, så trener som vanlig så lenge jeg orker det og kroppen ikke gir meg noen andre signaler. Skal prøve å holde igjen litt på de tyngste styrkeøvelsene.

I sommer trente jeg ca 3 dager i uka, yoga + jogging. Nå i høst har jeg fortsatt kun med yoga en gang i uka og en joggetur/gåtur i ny og ned. Håper på å få til minst to treninger i uka, da jeg la på meg 26 kg forrige svangerskap... 

Hei
Jeg har trent 4-5 ganger i uken i begge mine svangerskap, og satt på spinningsykkelen til dagen før jeg fødte. Så håper jeg kan det nå også (Om jeg er gravid da. Er 3 dager over).
Begge fødslene gikk ganske lett, kanskje fordi jeg var i så god form?
Dessuten kom jeg veldig raskt tilbake i form. Etter 2 uker med førstemann var magen flat (ikke stram selvfølgelig), og med nr to ca 4 uker.

Heisann :D

Jeg startet på mitt GÅ NED I VEKT Prosjekt 1 august, å har fra da trent 4-5 ganger i uka, kunn spinning å sal timer.

Såå ble jeg jo typisk gravid :P Har trena like mye hittil som jeg gjordet når jeg ikke var gravid.

Kommer til å fortsette med det, så langt kroppen om formen er som dne er nå :D

Trener ikke, men la på meg 32kg sist gang så skal love deg at aktivitetsnivået skal være høyt denne gang!; p

Dette svangerskapet har det vært lite trening (litt blødninger så venter med trening til det avtar). Med førstemann trente jeg masse, stort sett sykling ettersom jeg hadde bekkenløsning. Syklet frem til to dager før fødsel 3-4 ganger i uken ca 1-2 timer hver gang. Og så gikk jeg på gravid yoga. Jeg hadde et veldig fint svangerskap, ikke en sykedag, og lett fødsel. Jeg tror treningen bidro til det så håper jeg får trent litt denne gangen og :). Jeg anbefaler sterkt både sykling og yoga. Kjempe god trening uten stor belastning på kroppen!!

hunnykaos skrev:
I sommer trente jeg ca 3 dager i uka, yoga + jogging. Nå i høst har jeg fortsatt kun med yoga en gang i uka og en joggetur/gåtur i ny og ned. Håper på å få til minst to treninger i uka, da jeg la på meg 26 kg forrige svangerskap... 

Hunnykaos, du her? ;-) Koselig da!! :-)

Jeg ble inspirert og tok meg jaggu en løpetur. Deilig!

Snowy skrev:

hunnykaos skrev:

Hunnykaos, du her? ;-) Koselig da!! :-)

Jøss, kjentfolk!? Koselig! :)

Jobber på treningssenter så jeg har trent aktivt og hardt med styrketrening i snart 1 år. Men sliter med bekkenet etter forrige svangerskap og kjenner så mye stikkninger i hoftene og nedover ene låret om dagen så min personlige trener har gitt meg forbud mot å trene frem til naprapaten har fått litt styr på meg igjen:/

Men jeg tenkte å prøve å holde meg til 2-3 økter i uka om jeg orker,men da blir det ikke så tunge styrkeøkter som jeg har drevet med hittil:)

Skulle gjerne ønske at jeg var flinkere! Har jogget en del i det siste, men blir nok mest turgåing fremover nå:) Veldig glad i naruren, skog og mark så er store deler av fritiden utendørs:) Ikke høyintensitetstrening, men bedre enn ingenting, Har også medlemsskap på triningssenter, men er vel 3 uker siden jeg var der sist:/

Jeg er invitert til å være med på morsom, useriøs dame trening, med ballsport osv. vil så gjerne bli kjent med folk her. Men er det trygt?? Har mistet før så redd for det igjen. fikk ikke inntrykk av at det var veldig intenst :-P

Jeg prøver å trene 4 ganger i uka. Da varierer jeg mellom tredemølle, sykkel og elipsemaskin. Skal prøve å begynnelsen litt lett styrke. Holder på hjemm da det er vanskelig å komme seg ut av huset en efta. Trener etter ungane er i seng, på stua foran tv.. ( hvis jeg ikke sykler da)

Back
Topp