Trener dere?

Frk.Bestemt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Marsboerne 20 18
Jeg lurte på om det var noen aktive desembermammaer her inne?

Det er jo viktig å trene under svangerskapet. Og spesielt magemusklene og ryggen våres. Eller mer rettet mot kjernemuskulaturen [;)]

Jeg trener selv mange ganger i uken og skal begynne å svømme igjen.. Gleder meg veldig til det [:D] Har en stor lidenskap for trening, så det blir vanskelig å ikke trene for meg.. Er på en måte avhengig! :)

Men husk bekkenøvelser, og kjernemusklaturen jenter![:)]

Hei :)

Jeg har trent 2-3 ganger i uken til nå og håper på å fortsette med det[:)][:)]
Kan en trene alt egentlig?
Jeg trener en del spinning [:)]

Jeg er veldig glad i å trene.[:)] Har bare kunnet trent 1-2 ganger i uken den siste tiden, for jeg har hatt litt for lav vekt. Håper å kunne trappe opp litt nå dersom jeg greier å legge på meg bra. Sist gang jeg var gravid trente jeg nesten hver dag hele svangerskapet.

jeg er bare ute å går tur i skog og mark. så blir vel ikke harde trenning det. men avslappende og herligt og ungene kan være me[:D]

ORIGINAL: englefjes3

Hei :)

Jeg har trent 2-3 ganger i uken til nå og håper på å fortsette med det[:)][:)]
Kan en trene alt egentlig?
Jeg trener en del spinning [:)]

Du kan trene alt stort sett!
Bare holde deg unna ballsport som håndball, fotball osv.. Det sies også at man burde være forsiktig med balanseidrett, som sykling ute i terreng utover i svangerskapet pga hormoner som påvirker balansen..

Spinning kan du trene med god samvittighet [:D] Det er jo en veldig fin treningsform. Du kan selv bestemme hvor hardt du vil presse deg ut i fra dagsformen [:)]

FLott å se at så mange som trener! [:)]

Som noen sa tidligere her, er jo at fysisk aktivitet gir et sunnere svangerskap, og jeg lever i den troen at dette vil hjelpe å komme i form etter endt svangerskap. Kroppen er vandt med aktivitet, og da blir det ikke så hardt å komme tilbake. Dog, det avhenger av fødsel også så klart :)

Jeg trener regelmessig, å håper å trene under svangerskapet også. Forrige sv.skap ble all aktivitet spolert av bekkenløsning, men håper på bedre bekken denne gang[:D] Er jo deili å røre på seg!

Jeg prøver også og fortsette der jeg er i gang[:D] Spinning er det morsomste[;)] men kommer til å ta det myye roligere da! Håper på et friskt og sunt svangerskap!

Da skal jeg være den første til å innrømme at jeg ikke trener[8|][8|]
Har en hund som jeg går mye tur med da, men det er alt....
Skjønner no at jeg må skjerpe meg

ORIGINAL: 2barnsmor21

Magemuskler fikk jeg beskjed om sistgang at jeg IKKE skulle trene [8|] Men trener ellers ja! Går på treningssenter og masse turer med storebror [:)]

ALt med måte :) Veldig lurt å trene stablisator muskelaturen under en graviditet! Desto sterkere kjernemuskulatur du har, desto bedre holdning, og jeg innbiller meg at dette vil hjelpe senere i svangerskape når man blir litt "forovertung".
Det blir det samme som å ikke trene ryggen sin under et svangerskap. Og det er jo bare tåpelig og ikke gjøre [&:] Alt henger sammen i fysikken og da må magemuskla også trenes [:)]

Back
Topp