Trener dere?☺️

blessed

Betatt av forumet
Jeg er vant med å trene 4-5 ganger i uken. Styrketrening og høypulstimer. Kjenner nå etter jeg fant ut at jeg var gravid at jeg nøler med å trene. Faktisk sa fertilitetssykepleieren til meg at hun anbefalte pasientene sine å ikke trene første trimester. Pga ny forskning som viste større spontanabort risiko hos de som trente.vil være på den sikreste siden å heller gå turer og trene lett med vekter frem til uke 12. Hva gjør dere?

Før jeg fikk sønnen min hadde jeg en SA og en MA. Når jeg ble gravid med han valgte jeg og ikke trene. Ihvertfall bare gå turer og lette vekter.(ble kvalm og kastet opp, så satte stopper for seg selv). Jeg tok litt for mye i på trening her om dagen og følte meg faktisk skikkelig dårlig. Så tar det litt rolig nå første trimesteret.

Jeg var hos legen i dag og spurte om akkurat dette med trening. Hun sa at så lenge det ikke var snakk om kjempetunge vekter og kontaktsport (håndball, judo, rugby ol.) så var det bare bra å trene. Hun nevnte blant annet løping, gå turer, og svømming som gode aktiviteter :)

Jeg trener to ganger i uka, pluss yoga. Liker intervaller, men er litt bekymret for det at man ikke skal bli 'overopphetet' - blir jo både svett og andpusten, teller det?

At man ikke skal bli overopphetede får mer på det å ikke trene mens sola steker osv! Man blir ikke overopphetet av vanlig trening :-)

Jeg trener to ganger i uka, pluss yoga. Liker intervaller, men er litt bekymret for det at man ikke skal bli 'overopphetet' - blir jo både svett og andpusten, teller det?
Jeg har helt sluttet med intervalltrening av akkurat samme grunn. Det blir lettere treningsøkter nå og mye gåturer. Tør ikke intervallene pga høy puls.

Dette står det på siden til helsedirektoratet: Gravide må unngå overoppheting. Du bør derfor ikke trene hardt når det er for varmt, når det er høy luftfuktighet eller hvis du har feber. :-)

Jeg har helt sluttet med intervalltrening av akkurat samme grunn. Det blir lettere treningsøkter nå og mye gåturer. Tør ikke intervallene pga høy puls.

Tror jeg skal begynne å roe ned litt jeg og. Var på yoga i dag og kjenner mye stikkinger i nedre del av magen (ned mot vagina) både under og etterpå. Tegn på å kule'n tror dere?

Kjøpt gravidyoga video, som jeg forhåpentligvis skal bruke... :-)

Jeg er vant til å trene tung styrke og spinning, men har gått over til lange skiturer og gåturer i stede, fikk veldig vondt i korsryggen når jeg trente tung styre sist, før jeg fant ut at jeg var gravid, så jeg har gått vekk fra tung styre, og tenker at etter uke 12 trener jeg kun med lette vekter, og mye kroppsvekt osv :)

Ja, 3-4 ganga i veka, tenkte å gjere det så lenge som mulig. Veksler mellom spinning, basisball og bodystep. Bodystep ryker nok først - når brysta blir for ømme for hopp og sprett :)

Jeg trener, og kjenner at det bare er godt og deilig å få brukt kroppen og allerede nå begynne å trene opp kroppen til fødsel. Jeg trener ikke hardt, men trener slik at jeg kjenner at jeg har fått trent. Jeg tror det er viktig, og jeg tar det ikke som en selfølge at jeg får trene store deler av svangerskapet da jeg sist svangerskap bare lå over doskåla i alt for mange uker, og etter dette så gikk jeg på en smell og ble sykemeldt ut resten av svangerskapet pga kroppen sa stopp. Så jeg føler jeg må utnytte sjansen når jeg har den med å få trene, og håper at jeg klarer å holde treningen vedlike store deler av svangerskapet. Men jeg lytter til kroppen og sier den at nå er det nok så slutter jeg å trene og roer meg helt ned! :)

Back
Topp