Treig mage

Minbaby92

Flørter med forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei,

Har dere noen råd til treig mage / oppblåshet? Jeg har fått så utrolig treig mage etter at jeg ble gravid. Har prøvd kiwi til frokost, svisker, psylliumfrøskall..
 
Ingen gode råd… hos meg ble det verre før det plutselig ble bedre. Nå har jeg vært lite plaget siste uken:gen014. Jeg ble så desp at jeg vurderte å gå på apoteket for lakserende. Ellers er det liksom å spise fiber, drikke mye vann og bevege på seg som skal hjelpe…
 
Hei :happy: Jeg har tidligere graviditeter brukt Laxoberal dråper eller Microlax mot forstoppelse. Og Minifom dråper mot luft.
 
Fiber, vann og bevegelse. Du kan også kjøpe Laktulose på apoteket, det tar jeg :happy: Viktig at du får i deg nok væske, du kan også oppleve litt mer luftavgang spesielt i starten når du tar Laktulose. Eller så kan du prøvde Movicol. Laxoberal kan også brukes hvis det andre ikke fungerer, men Laxoberal bør ikke brukes over lang tid.
 
De siste dagene har jeg ikke vært så aktiv, men jeg prøver å gå tur hver dag og drikker mye vann. Må forsøke kansje ta en tur innom apoteket! Jeg er så uggen, ikke lett å være så aktiv da :dead:
 
Ingen gode råd… hos meg ble det verre før det plutselig ble bedre. Nå har jeg vært lite plaget siste uken:gen014. Jeg ble så desp at jeg vurderte å gå på apoteket for lakserende. Ellers er det liksom å spise fiber, drikke mye vann og bevege på seg som skal hjelpe…
Hvor langt på vei var du når du ble bedre? Håper også det spontant går over av seg selv
 
Fiber, vann og bevegelse. Du kan også kjøpe Laktulose på apoteket, det tar jeg :happy: Viktig at du får i deg nok væske, du kan også oppleve litt mer luftavgang spesielt i starten når du tar Laktulose. Eller så kan du prøvde Movicol. Laxoberal kan også brukes hvis det andre ikke fungerer, men Laxoberal bør ikke brukes over lang tid.
Takk! Skal vurder laktulose eller movicol. Jeg er ikke direkt forstoppet, men bare treig mage
 
Masse vann og bevegelse har fungert her! Virker som det går over etter en liten stund, tok noen dager før jeg ikke følte meg oppblåst lenger :angelic:
 
Veldig treg her, men ikke alltid hard... I dag, 7+3 har det løsnet en del av seg selv. Håper det holder seg. Kombinert med nesten konstant kvalme er det ikke så kult. :P
 
Tørkede aprikoser og knekkebrød med linfrø som snacks funket for meg! Og mye vann. Var veldig treg i uke 6-8, men har blitt mye bedre nå. Håper det blir bedre for deg snart og :)
 
Skal prøve gå mere og få i meg mere vann! Kansje det løsner og jeg ikke trenger hjelp fra apoteket, høres ut som det løsnet hos flere etterhvert! :D Kvalm og forstoppelse er jaggu ikke god kombo! Haha, men alt for den lille spira:Heartbigred
 
Har noe treg mage, men samtidig ikke . Driter nesten hver dag , ikke likt meg :sorry:
Men på slutten av svangerskapet , da skal jeg love dere at det går treigt . Blir som å drite murstein :eek::sad015
 
Haha ! Jeg har avføring flere ganger om dagen, men føler likevel at magen er treig og ikke slik den pleier. Vanskelig å forklare :hilarious: Huff, gruer meg til det!
 
Funnet noe som hjelper? Kjenner jeg er lei av svisker nå nemlig :p

Starter dagen med 1-2 kiwier eller pærer. Det holder systemet i gang, men syns ikke det har samme effekten som tidligere… Vurderer å gå til innkjøp av laktulose, men spyr av tanken. :sour:
 
For min del har det gitt seg nå, er uke 7+2. var plaget helt til Uke 6, så ga det seg. Men jeg spiser kiwi på morgenen, vet ikke om det hjelper men tror det
 
Back
Topp