Treig mage

Annemennemone

Elsker forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
✨️Julestjernene2023✨️
Går ut fra at vi er en god gjeng som sliter med treighet i systemet. Kanskje noen som har gode tips og råd? Går det over etter hvert?

15+4 nå, og her har det gått treigt i sikkert nærmere 10 uker. Bruker probitika og forsøker å få i meg godt med fiberrik mat, men hjelper bare så som så.

(Postet denne først i desember, men det er nok like aktuelt for januar-gjengen også)
 
Brukte lactulose i de forrige svangerskapene og spiste masse svisker (blir kvalm av tanken på det nå..)

Hadde det omtrent hele tiden av svangerskapene, men tok og da mye jern i tillegg,og det hjelper jo ikke akkurat..
 
Går ut fra at vi er en god gjeng som sliter med treighet i systemet. Kanskje noen som har gode tips og råd? Går det over etter hvert?

15+4 nå, og her har det gått treigt i sikkert nærmere 10 uker. Bruker probitika og forsøker å få i meg godt med fiberrik mat, men hjelper bare så som så.

(Postet denne først i desember, men det er nok like aktuelt for januar-gjengen også)

Jeg får i meg mye drikke og prøver å bevege meg ganske mye, og det gjør at systemet fremdeles fungerer ganske bra [emoji2] bare tidvis oppblåst enda, men heldigvis ikke så gale som det var de første 12 ukene [emoji23]
 
Mitt råd, som har funket i mine 4 forrige svangerskap er kiwi[emoji4] 1-3 kiwi om dagen har vært veldig godt for magen[emoji23] Kiwi inneholder et enzym som ikke finnes i annen frukt eller grønt som hjelper på treg mage. Jeg drikker også nok vann[emoji4]
 
Jordbær og kiwi passer godt sammen, så da blir det jordbær og kiwi i kveld, og fjellturer i helga! [emoji1]
 
Synes det fungerer med surmelk. :)
 
Back
Topp