Treig mage

Annemennemone

Elsker forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
✨️Julestjernene2023✨️
Går ut fra at vi er en god gjeng som sliter med treighet i systemet. Kanskje noen som har gode tips og råd? Går det over etter hvert?

15+4 nå, og her har det gått treigt i sikkert nærmere 10 uker. Bruker probitika og forsøker å få i meg godt med fiberrik mat, men hjelper bare så som så.
 
Viktig å drikke rikelig med vann og være i aktivitet. Hjelper ikke å spise fiberrik mat hvis man ikke får i seg nok vann og beveger på seg. Da vil det ha motsatt effekt :) lykke til :)
 
Viktig å drikke rikelig med vann og være i aktivitet. Hjelper ikke å spise fiberrik mat hvis man ikke får i seg nok vann og beveger på seg. Da vil det ha motsatt effekt :) lykke til :)
Aha! Det forklarer at det var ekstra "trått" de ukene jeg var kvalm og så trøtt at jeg bare lå strak ut [emoji23] nå som formen er bedre, og jeg beveger meg mer, har det blitt litt bedre. Men da skal jeg komme meg ut og gå og trene mer [emoji4]
 
Aha! Det forklarer at det var ekstra "trått" de ukene jeg var kvalm og så trøtt at jeg bare lå strak ut [emoji23] nå som formen er bedre, og jeg beveger meg mer, har det blitt litt bedre. Men da skal jeg komme meg ut og gå og trene mer [emoji4]

Kan fort bli sånn. Er ikke mye som skal til før det enten stopper helt eller løsner :) Det blir bedre :D
 
Sist slet jeg med treig mage fra begynnelsen av svangerskapet og fram til 5 uker etter svangerskapet.. det som hjalp da litt og hjelper veldig nå er å spise chilli eller noe sterkt som får fart på magen! Nå er jeg heldigvis gla i sterk mat da. Her har jeg prøvd lactulose og dulcolac(?) uten noen effekt også..
 
Går ut fra at vi er en god gjeng som sliter med treighet i systemet. Kanskje noen som har gode tips og råd? Går det over etter hvert?

15+4 nå, og her har det gått treigt i sikkert nærmere 10 uker. Bruker probitika og forsøker å få i meg godt med fiberrik mat, men hjelper bare så som så.
Prøvd det meste. Eneste som hjelper for min del er 3 glass Biola om dagen.
 
Kan anbefale movicol. Eneste som har funka. Men tok dobbel dose i noen dager til å begynne med. Nå bare ved behov.

Men kruttsterk kaffe på morgenen må til for at det ikke skal stoppe.
 
Back
Topp