Treig hårvekst hos baby

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Nå blir jenta vår øyeblikk ett år, men har fremdeles ikke noe mer en dun på hodet. Hun har en bitteliten tust på toppen av hodet på et par cm, men ellers bare dun. Jeg ser at de fleste barn på hennes alder har mer hår og lurer så fælt på når det skal bli vår tur? :rolleyes: Jeg og pappan ble født med hår og vi har begge veldig mye hår, så hun tar ikke etter oss i hvert fall.
Hun var prematur og dysmatur, jeg vet ikke om det kan ha noe å si.

Når begynte deres små å få hår?

Begge mine ble født med skikkelig hårmanke. Yngste mista det meste, men det kom tilbake i rekordfart. Han hadde ganske langt krøllete hår som ettåring.
Noen får hår sent bare. Vet om jenter som har vært 4-5 år før de har fått hår.

Begge to måtte forresten til frisør fra 6 mnd:P

Last edited:
Vår var omtrent som du beskriver da hun var ett, kanskje uten tusten. Da hun var to år var hun guttekort, men med høye viker, og da hun var tre år var hun «jentekort», men kunne lage to små musehaler. Søt bob da hun var fire. Nå er hun ti og har langt og tykt hår.

Kjenner flere som var nærmest skalla frem til fire/fem-årsalderen. Mine er født med alt fra ingenting til MYE, og har alle hatt mye hår ved ettårsalder.

Nå blir jenta vår øyeblikk ett år, men har fremdeles ikke noe mer en dun på hodet. Hun har en bitteliten tust på toppen av hodet på et par cm, men ellers bare dun. Jeg ser at de fleste barn på hennes alder har mer hår og lurer så fælt på når det skal bli vår tur? :rolleyes: Jeg og pappan ble født med hår og vi har begge veldig mye hår, så hun tar ikke etter oss i hvert fall.

Frøkna mi hadde ikke noe mer hår når hun var 1 år enn når hun ble født :p

IMG_20170309_125127~2.jpg

Det var først når hun ble 1,5 år at det begynte å bli noe hår og snakke om

IMG_20171124_102828~2.jpg

Min var født i uke 38 og veide 3,3kg altså helt vanlig - han hadde litt hår bed fødsel som falt av også knapt nok hår på hodet før han var 2 år pg det vokste da saaaakte. Behøvde ikke frisere noe før nå i år rett etter 3årsdagen :hilarious: og det er først nå etter 3 år at jeg synes at håret har begynt å vokse litt fortere for nå ser det ut som jeg må klippe litt igjen om en måneds tid.

Det ser altså ut som det kan ta 1-4 år å få hår da :hilarious: Vi får håpe at det begynner å vokse litt snart! Trenger bare nok til å kunne pynte henne med ei fin klemme innimellom uten at det lugger :rolleyes::p :hilarious:

Det ser altså ut som det kan ta 1-4 år å få hår da :hilarious: Vi får håpe at det begynner å vokse litt snart! Trenger bare nok til å kunne pynte henne med ei fin klemme innimellom uten at det lugger :rolleyes::p :hilarious:

Du får kjøpe sånn hårbånd i mellomtiden :p

Her er jenta 2 år og 4 mnd og ikke spesielt langt hår og ikke klippet enda

Har erfart at det med hår er veldig individuelt. Har tre barn med samme mann og de har helt ulik hårvekst
Nr 1 hadde omtrent ikke hår før han nærmet seg to år (han er nå snart 5 år og har nå problemer med at det vokser for fort)
Nr 2 hadde masse langt tykt når når hun var 1 år, kunne sette det opp i hestehale
Nr 3 er 1 1/2 år år og er kort håret, men hun er veldig glad i hårbånd og hårspenner

Eldste min var veldig korthåra frem til rundt 1 år. Husker vi så vidt fikk i to bittesmå musefletter til bursdagen hennes. Mens lillebror ble født med masse hår:hilarious:

Jeg var mer eller mindre skallet til jeg var 3-4år. Mine søsken var motsatt. Den som har endt opp med mest hår er meg. Begge foreldrene mine har fyldige manker.

Min mor kledde meg i alle typer hårbånd, luer og hatter fordi jeg ikke hadde hår de første 4 årene :p

Jeg var mer eller mindre skallet til jeg var 3-4år. Mine søsken var motsatt. Den som har endt opp med mest hår er meg. Begge foreldrene mine har fyldige manker.

Min mor kledde meg i alle typer hårbånd, luer og hatter fordi jeg ikke hadde hår de første 4 årene :p
Det lover godt da, jeg håper hun får mitt hår fordi jeg vet om så mange som sliter og plages over at de har veldig tynt hår. Hun blir fin som hun er uansett hvordan håret blir selvfølgelig, men hvis man kan håpe :rolleyes:

Det lover godt da, jeg håper hun får mitt hår fordi jeg vet om så mange som sliter og plages over at de har veldig tynt hår. Hun blir fin som hun er uansett hvordan håret blir selvfølgelig, men hvis man kan håpe :rolleyes:
Jeg hadde ikke tatt sorgen på forskudd :p. Jeg har så mye hår på hode at jeg må gå med håret oppsatt på sommeren, og på vinteren går jeg uten lue fordi det blir for varmt. Til nød pannebånd fordi øra fryser. Vi har kald vinter. :hilarious:

Minste (jente) på nå 2.5 år har først nå fra 2 års alderen begynt å få "skikkelig" med hår, div tynt, men med ihvertfall litt lengde bak i nakken. Før det var det såvidt hun hadde noe hår i det hele tatt. Guttene på 4.5 og 6.5 år hadde masse hår i den alderen til sammenligning. Jeg har selv masse og tykt hår, mannen derimot kan vel ikke akkurat skryte på seg å ha særlig med hår lenger. Hadde gledet meg til jenta endelig kom og jeg kunne få dille med håret hennes, men må nok smøre meg med tålmodighet en stund til, klarer å få til en liten flik av håret i en tynn strikk på toppen av hodet. Ser de fleste jentene i bhg på hennes alderstrinn og gjerne yngre også har maaasse hår

Vår eldste fikk ikke skikkelig hår før han var oppunder ett år. Da tok det til gjengjeld av, og er nå nærmest plagsomt tykt og vokser kjempefort.. Jeg må klippe ham minst hver 6. uke, er ikke noe å trakte etter :p

Back
Topp