Trege egg, noen med erfaring?

Hvordan gikk det på UL i dag Helia?

For min del ble forsøket avbrutt pga liten respons, og må videre til lapraskopi før flere forsøk

Hvordan gikk det på UL i dag Helia?

For min del ble forsøket avbrutt pga liten respons, og må videre til lapraskopi før flere forsøk
Æsj så dumt. Jeg tenkte vi to skulle gå denne trege veien sammen :) Men, da blir det nok bra når du har fått unnagjort lapraskopien!

For meg går det fortsatt i sneglefart, men det skjer noe. I dag hadde jeg 10 egg over 10 mm, men det største var bare 14 mm. Så det går tregt. Blir ny UL på torsdag. Ingen endring i Menopur dose.

Æsj så dumt. Jeg tenkte vi to skulle gå denne trege veien sammen :) Men, da blir det nok bra når du har fått unnagjort lapraskopien!

For meg går det fortsatt i sneglefart, men det skjer noe. I dag hadde jeg 10 egg over 10 mm, men det største var bare 14 mm. Så det går tregt. Blir ny UL på torsdag. Ingen endring i Menopur dose.

Jeg følger med deg uansett jeg! ;) Kjempe bra da! Blir spennende å se hva de sier til torsdag. Den som venter noe godt, venter ikke forgjeves:D

Jeg følger med deg uansett jeg! ;) Kjempe bra da! Blir spennende å se hva de sier til torsdag. Den som venter noe godt, venter ikke forgjeves:D
Koselig :) Må innrømme at jeg begynner å bli rimelig lei, men du har helt rett. Er jo verdt å vente på :)

Har endelig fått klartsignal for uttak. Har da stimulert i 25 dager. Noen som har stimulert like lenge tidligere? Jeg har tenkt en del i det siste, at det må jo være grenser for hvor lenge man kan stimulere. Eller?

Oi, det var lang stimuleringsfase. Jeg måtte bruke sprøytene i 16 dager på det forsøket som det klaffet på (fikk altså bare tre egg, men det holdt). Hehe, tror du har rekorden her inne så langt ;). Lykke til med den spennende tiden du har foran deg! :)

Ja, det var lang stimulering. Jeg har vel stimulert 15 dager på det lengste tror jeg - men da har vel jeg også hatt høyere dose. 300 ie Gonal-f.

Jaha ja.. ny rekord da gitt :)
Er veldig spent på resultatet av uttaket nå. Om kvaliteten på eggene er ok.

Joda, nå ruger jeg på ett egg. Ble tatt ut 18 (16 reelle), 7 ble befruktet, 5 delte seg skikkelig, men kun ett overlevde til slutt. Så mye jobb, for ett egg o.O Neste gang blir det ICSI, for de mente flere burde blitt befruktet.

Hvordan går det med deg?

Ett egg er bedre enn ingen egg :)Gratulerer som ruger !Håper det er det gullegget :Heartred
Takk for det :) Ett egg er definitivt bedre enn ingen, så da får jeg bare se hva det fører til. Har betalt for tre forsøk, så går det ikke nå, blir det nytt forsøk til sommeren. Kan ikke gå igjennom en runde til som dette før skoleferien starter. (Er lærer).

Takk for det :) Ett egg er definitivt bedre enn ingen, så da får jeg bare se hva det fører til. Har betalt for tre forsøk, så går det ikke nå, blir det nytt forsøk til sommeren. Kan ikke gå igjennom en runde til som dette før skoleferien starter. (Er lærer).
Har du lyst til å vente så lenge?Er det pga bivirkninger osv?Jeg hadde ikke klart å vente så lenge i allefall men jeg håper at du ikke trenger en runde til ;)

Ja kommer til å vente så lenge. Jeg kan ikke bli borte fra jobb i fem nye uker. Har elever å tenke på :)

Håper det er det ene gullegget du trenger, Heila! Krysser alt for den videre rugingen din og satser på at de resterende forsøkene er "bortkastet". De vil jo uansett ikke være bortkastet dersom det klaffer nå, for da får dere skatten deres. Slik tenker i hvert fall jeg! Lykke til videre! :)

Håper det er det ene gullegget du trenger, Heila! Krysser alt for den videre rugingen din og satser på at de resterende forsøkene er "bortkastet". De vil jo uansett ikke være bortkastet dersom det klaffer nå, for da får dere skatten deres. Slik tenker i hvert fall jeg! Lykke til videre! :)
Takk for det Knerten. Jeg tenker også sånn, at de to andre forsøkene jeg har betalt for ikke er bortkastet. Vil jo mye heller bli gravid nå, enn å måtte gå gjennom denne prosessen igjen. :) Samtidig er jeg glad for at jeg har betalt for pakke, for jeg er redd jeg kanskje ikke ville prøvd videre hvis jeg ikke hadde gjort det. Jeg er alene om dette, og ønsker ikke at dette skal ta over livet mitt. Har en kusine som prøvde og ikke fikk det til, og har sett hvor mye det har påvirket henne. Jeg har det godt uten barn, selv om jeg veldig gjerne vil ha barn og føler sterkt at det er meningen at jeg skal bli mor.

Gratulerer så mye som ruger! Huff ja, denne prosessen tar lett over livene våre... Jeg er også utdannet lærer, og jobbet som det under de 5 første forsøkene. Det var heftig, og fryktelig slitsomt! Det hele endte med at jeg sa opp jobben, og jobber nå som assistent i barnehage - mye lettere å være borte fra jobben ifm. forsøk... Håpet er å komme tilbake i undervisningsjobb etterhvert. Savner undervisningen og alle elevene, men kjenner på kroppen at det var riktig valg. For oss er barn veldig viktig. Man må gjøre det man synes er best<3 god ruging

Takk for det Hermine!
Jeg var veldig opptatt av å få barn da jeg var gift, så jeg skjønner den.
Etter at jeg ble singel, har jeg måtte gå noen runder med meg selv først.
Kommer fra et ganske kjipt ekteskap, mildt sagt, og har fått det så utrolig godt alene.
Men vet at barn ville blitt en fantastisk berikelse, så jeg håper virkelig det klaffer.
Og så vil jeg veldig gjerne ha mer enn ett.

Skjønner forresten godt at du har valgt annen jobb videre i denne prosessen. Er en mulighet jeg har vurdert fra høsten av faktisk, hvis det blir mange nye runder.

Last edited:
Takk for det Knerten. Jeg tenker også sånn, at de to andre forsøkene jeg har betalt for ikke er bortkastet. Vil jo mye heller bli gravid nå, enn å måtte gå gjennom denne prosessen igjen. :) Samtidig er jeg glad for at jeg har betalt for pakke, for jeg er redd jeg kanskje ikke ville prøvd videre hvis jeg ikke hadde gjort det. Jeg er alene om dette, og ønsker ikke at dette skal ta over livet mitt. Har en kusine som prøvde og ikke fikk det til, og har sett hvor mye det har påvirket henne. Jeg har det godt uten barn, selv om jeg veldig gjerne vil ha barn og føler sterkt at det er meningen at jeg skal bli mor.
Jeg skjønner så godt alle tankene dine! Veldig godt å ha flere forsøk i bakhånd, selv om jeg håper du slipper å bruke dem :). Sender deg en PM forresten.

Joda, nå ruger jeg på ett egg. Ble tatt ut 18 (16 reelle), 7 ble befruktet, 5 delte seg skikkelig, men kun ett overlevde til slutt. Så mye jobb, for ett egg o_O Neste gang blir det ICSI, for de mente flere burde blitt befruktet.

Hvordan går det med deg?

Jeg venter på brev i posten jeg:p må til lapraskopi og utføre en "ovarian drilling" som de såfint kalte det.. så regner ikke med at det skjer noe her på en stund. Prøver å fokusere på alt mulig annet for å få tiden til å gå.

Back
Topp