Treg utvikling til blastocyst - mulig totalfrys

Hvilken Medicus går du til? Vi går i Stavanger. Opplever de som veldig kompetente. Liten klinikk og man forholder seg til samme lege hele tiden. MYE bedre sånn sett enn Hausken i Oslo, og ikke for å snakke om Riksen.

Embryologen sa at sukessraten med fryseforsøk når blastocysten var av god kvalitet var bra. Så vi krysser fingre! Vi endte opp med nytt fersk forsøk og skal ha egguttak i morgen. Det ser veldig bra ut denne gangen. Jeg talte kanskje 10 follikler på UL i går. Virker som jeg har en "mikrostyrt" stimulering, fordi jeg stod på cyclogest i 10 dager og også på progynova de siste 4 dagene etter utakket. Dette for å kontrollere "starten" på eggløsningen bedre. Legen sa når jeg var på UL på mandag at han var veldig fornøyd med at vi hadde gått for den løsningen, fordi nå var eggene mer jamnstore. Sist hadde jeg en megasvær "overmoden", og større spredning.

Er veldig spent!
Det høres jo veldig bra ut! Jeg går til Medicus i Oslo, og der er det litt mer samlebånd. Men stort sett fornøyd likevel. Embryologene er veldig dyktige, og det er jeg veldig glad for. Kan jeg spørre om hva slags annen medisin du går på? Jeg har også hatt ujevn vekst på folliklene, selvom jeg stort sett får ut «nok» egg.

Det høres jo veldig bra ut! Jeg går til Medicus i Oslo, og der er det litt mer samlebånd. Men stort sett fornøyd likevel. Embryologene er veldig dyktige, og det er jeg veldig glad for. Kan jeg spørre om hva slags annen medisin du går på? Jeg har også hatt ujevn vekst på folliklene, selvom jeg stort sett får ut «nok» egg.
Pergoveris, fyremadel og prednisolon under stimulering. Ovritelle og gonapeptyl til eggløsning. Cyclogest fra i morgen av. Skal også fortsette med 3 klikk ovitrelle i 8 dager fra dagen etter innsett.

Jeg fikk ved et uttak 3 blastocyster på dag 6. Det er riktig som de sier at de må fryse ned når det ikke har blitt blastocyst på dag 5. i følge forskning har dag 6 blasto litt mindre sjanse for vellykket implantasjon enn dag 5, men kun 10% ca :)
Ah, np ble jeg redd ass. Samme skjedde meg. Skulle ha innsett på dag 5 så kommer jeg og får beskjed at 3 stykk er ikke heeeeeelt blasto enda, så de venter med to en dag til for å fryse men setter den ene i dag, på dag 5....Var det kanskje waist da? De sa at de er early blastocysts, hva nu det betyr. De to resterende ble da fryst på dag 6 (phew, takknemlig til himmelen on beyond)

Ah, np ble jeg redd ass. Samme skjedde meg. Skulle ha innsett på dag 5 så kommer jeg og får beskjed at 3 stykk er ikke heeeeeelt blasto enda, så de venter med to en dag til for å fryse men setter den ene i dag, på dag 5....Var det kanskje waist da? De sa at de er early blastocysts, hva nu det betyr. De to resterende ble da fryst på dag 6 (phew, takknemlig til himmelen on beyond)
Nei, det er ikke waist. Mente at de ikke kan sette inn blasto på dag 6, men må fryses også settes inn på dag 5 neste runde.

Den de har satt inn i dag er jo early blasto så det går helt fint :)

Back
Topp