Treg mage?

Regnbueønske

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Snøkrystallene2021❄️
Oktoberfest 2024 ❤️
Er det flere enn meg som plages med veldig treg mage?

Prøver å drikke masse vann, spise fiberrik mat og sviskemos, men er fremdeles ikke i nærheten av optimalt! Noen med noen lure tips og triks? Eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe Laktulose?

Hos meg kommer det gjerne litt senere i graviditeten, så ikke plaget nå..

Høres ut som du gjør det du kan, så når det ikke har effekt er nok laktulose neste..

Prøver å drikke masse vann, spise fiberrik mat og sviskemos, men er fremdeles ikke i nærheten av optimalt! Noen med noen lure tips og triks? Eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe Laktulose?

Jeg sliter veldig med treg mage på grunn av Zofran-tabletter jeg tar mot svangerskapskvalme. Det har hjulpet for meg tidligere å ta litt Duphalac hver dag for å få gang på systemet. Duphalac skal være helt trygt for gravide :)

Jeg sliter med det nå og da, men var aller verst fram til uke 8-9. Var heelt tett! Biola hjalp meg, hvis jeg drakk et -to glass daglig. Ellers var det lite som hjalp...

Duphalac var helt grusomt, tar det ikke igjen. Var fortsatt tett, bare med ekstreme luftsmerter i tillegg som varte i to dager. :nailbiting: Men for noen funker det har jeg hørt. :happy:

Ja, har slitt med det. Er ikke noe særlig. Har funnet ut at å spise egg til frokost hjelper med å holde ting i gang for min del :) Kan sikkert være tilfeldig da, men enn så lenge holder jeg meg til det :hilarious:

Jeg sliter med det nå og da, men var aller verst fram til uke 8-9. Var heelt tett! Biola hjalp meg, hvis jeg drakk et -to glass daglig. Ellers var det lite som hjalp...

Duphalac var helt grusomt, tar det ikke igjen. Var fortsatt tett, bare med ekstreme luftsmerter i tillegg som varte i to dager. :nailbiting: Men for noen funker det har jeg hørt. :happy:

Det var det samme for meg med Duphalac. Det er helt bannlyst..
Jeg har prøvd Movicol og det fungerer mye bedre. Ikke noe ekstra luft i det heletatt.

Jeg sliter med en variert mage, men mest forstoppelse! Fikk tips om å ikke gå for laktulose, da det kan være kroppen blir vant til det og vil bli «avhengig». Til slutt vil jo kroppen håndtere det selv, men rikelig med drikke, bevegelse og fiberrik mat er nok det beste grunnlaget man kan gi kroppen. Og må man ha hjelp er det flere som forsøker et mini-klyster:happy:

Sliter med det samme her. Må nok skaffe meg noe olje. Bare litt redd det skal bli for god effekt igjen
Det var det samme for meg med Duphalac. Det er helt bannlyst..
Jeg har prøvd Movicol og det fungerer mye bedre. Ikke noe ekstra luft i det heletatt.
Må en ha resept for å få movicol? Sliter også med hard mage. Prøvd olje i tidligere svangerskap, men frister lite å begynne på det :wtf:

Sliter med det samme her. Må nok skaffe meg noe olje. Bare litt redd det skal bli for god effekt igjen

Må en ha resept for å få movicol? Sliter også med hard mage. Prøvd olje i tidligere svangerskap, men frister lite å begynne på det :wtf:

Jeg også er redd for at det skal ha FOR god effekt igjen! Men jeg kjenner jeg ikke orker å gå med så hard mage heller, så kan hende jeg må ta turen til apoteket for å få råd!

En litt sterk kopp kaffe med en teskje kokosolje er det som hjelper her. Gjerne i kombinasjon med havregrøt tilsatt litt knuste linfrø og chiafrø hvis det er tett! Gjør underverker for min del hvertfall:joyful:

Nei. Kjøpes reseptfritt. Kommer i doseposer du blander ut i litt vann:)

Jeg også er redd for at det skal ha FOR god effekt igjen! Men jeg kjenner jeg ikke orker å gå med så hard mage heller, så kan hende jeg må ta turen til apoteket for å få råd!

Du kan starte forsiktig:) en pose Movicol eller litt laktulose annenhver dag til ting er på stell. Så kan du ta pause, og heller ta litt om det stopper opp. Trenger ikke ta hele tiden.

En litt sterk kopp kaffe med en teskje kokosolje er det som hjelper her. Gjerne i kombinasjon med havregrøt tilsatt litt knuste linfrø og chiafrø hvis det er tett! Gjør underverker for min del hvertfall:joyful:

Kokosolje ja! Den er kjent for å få fart på sakene :hilarious: hadde helt glemt det, det skal jeg prøve før laktulose hvis behovet melder seg!

Back
Topp