Treg mage?

Andre her som sliter med treg mage / forstoppelse?

Jeg er så treg i magen. Ble innlagt på syghuse igjen med kraftig forstoppelse, det var så smertefullt. Kom inn trodde jeg hadde tarmslyng da dem ikke fant tarmlyd eller aktivitet. Og det var så vondt at jeg har ikke ord. Hadde da tatt olje og movikol og laksubural dråper lenge. Å det tok sin tid før syghuse klarte få begynt tømme meg også. Hadde flere klyster til dagen uten resultat. 14 dager uten gå på do, 6 dager uten få ut noe luft. Å nå tar jeg fortsatt olje og laksubural dråper hver dag, klarer ikke gå på do hver dag å føler meg full i magen. Mye mageknip og luft. Tungt å puste når det er på spreng hele tiden.

Så er det noen andre med erfaring som har tips til hvordan få mer gang på systemet? Livredd for bli så forstoppa igjen.

Kansje det hjelper med malt vær dag? Selv bruker jeg lactulose når jeg blir hard, men er ikke så ille som hos deg!

Drikk mye vann ihvertfall, har forstått det sånn at alle sånne "få fart på magen"-greier virker mot sin hensikt hvis man ikke drikker godt med vann.. Håper du slipper å plages mer!

Sviskesaft og malt vennen! Ville anbefalt deg aloe vera og, det er veldig effektivt, men da er det lurest å ha drukket det i perioden før graviditet også ♡♡♡ Huff, føler med deg - forstoppelse er uhorvelig vondt, tar heller tre fødsler enn det en gang til :-( klem!

Var på sykehuset med det for to uker siden :( det er helt forferdelig :( men blitt mye bedre nå, men det som hjelper er faktisk en kopp kaffe hver morgen, fikk det anbefalt av jordmor :) man skal jo ikke drikke så mye kaffe når man er gravid, men hun sa at en kopp hver morgen pleier å hjelpe, hvertfall om du ikke er vandt med det fra før :) også spiser jeg to Kiwi hver dag, og generelt mye frukt :) god bedring :)

Drikk mye vann ihvertfall, har forstått det sånn at alle sånne "få fart på magen"-greier virker mot sin hensikt hvis man ikke drikker godt med vann.. Håper du slipper å plages mer!
Og vann ja, tarmen tar opp mer vann enn normalt under graviditeten, så kroppen trenger mer vann for å fordøye maten :)

Spis mye frukt og grønnsaker, grovt hjemmelagd brød av sammalt mel og masse linfrø (kjøpabrød blir jeg treg i magen av, selv de groveste typene), lite salt og masse vann. Unngå snop og ferdigmat. Og forsøk å få bevegd deg mye, det hjelper veldig det også :)

Usj, stakkars deg, helt utrolig hva du har måtte gjennomgå! :(
Har også slitt med veldig treg mage, men ikke pleid å gå lenger enn en ukes tid mellom hvert dobesøk. Har løsna litt nå de siste par ukene. Før det så hjalp det å drikke et ølglass med vann og kiwi til frokost. Generelt mye frukt og fiber. Linfrø også skal hjelpe. Håper det løsner for deg også snart, og du faktisk kan slappe litt av og nyte at du er gravid!

Ja jeg kan ikke si svangerskapet har blitt som forventet. Hadde håpet å nyte det. Men desverre ikke klart nyte noe til nå.

Har hyperemesis, roet seg en del med oppkast men kvalmen er forferdelig å kaster opp noen dager fortsatt. Ellers den magen som har blitt så treg etter graviditeten (har irritabel tarmsyndrom fra før av).
Så har jeg hatt nyrestein så den var jeg å fikk fjerna for 3 uker siden. Hatt to sonder. Og forstoppelse. Ellers veldig lav blodprosenten (ligger på rundt 8). Å smerter i blæra da dem klarte rifte meg når de skulle opp å fjerne nyrestein. Så blør litt fra urin fortsatt. Skal på ny ultralyd av nyrene og blæra på onsdag. Ellers lite energi, får heller ikke lov å jobbe resten av svangerskapet. Så dagene går i klare spise rikelig nok. Holde tarmsystemet i gang. Drikker værtfall mye. Å prøver holde motet oppe for at jeg snart kan få et mer stabilt svangerskap. Vet værtfall at det er en sterk baby der inni. Og heldigvis har babyen det helt fint. Så skal vi på privat 3D ultralyd på onsdag. Det gleder jeg meg til.

Så dette er grunnen jeg til tider ikke har orket vær så aktiv her inne. Har vært så mye på en gang. Så har vært helt utmatta.

Kjære deg, du har nok med deg selv.
Legene lurte litt på ibs her også, men ingen diagnose enda. Jeg er så "heldig" at jeg har melkeproteinallergi, så aner jeg tegn til treg mage, tar jeg bare et glass melk og så er problemet løst..

Kos dere masse på 3D til onsdag, det er fantastisk hvor realistiske bilder de klarer å få!

Huff, føler med deg. Vet hvor j**lig det er. Hadde forstoppelse de første ukene og ingenting hjalp. Ikke så ille at jeg ble innlagt, men gikk på ukesvis uten avføring. Jeg drakk aloe vera noen dager og da løsnet magen, nå er det lenge siden forrige dose, men magen er fortsatt stabil og fungerer ok.
Håper du snart finner noe som funker og at tarmene selv kan begynne å jobbe mer effektivt!

Å herre jemini som du får gjennomgå. Synes selv jeg er hard i magen noen ganger, men der er bare småtterier.

Å herre Gud..stakkars deg :( har ingen tips og råd. Men ønsker deg god bedring og håper noe kan hjelpe deg :)

Ja jeg kan ikke si svangerskapet har blitt som forventet. Hadde håpet å nyte det. Men desverre ikke klart nyte noe til nå.

Har hyperemesis, roet seg en del med oppkast men kvalmen er forferdelig å kaster opp noen dager fortsatt. Ellers den magen som har blitt så treg etter graviditeten (har irritabel tarmsyndrom fra før av).
Så har jeg hatt nyrestein så den var jeg å fikk fjerna for 3 uker siden. Hatt to sonder. Og forstoppelse. Ellers veldig lav blodprosenten (ligger på rundt 8). Å smerter i blæra da dem klarte rifte meg når de skulle opp å fjerne nyrestein. Så blør litt fra urin fortsatt. Skal på ny ultralyd av nyrene og blæra på onsdag. Ellers lite energi, får heller ikke lov å jobbe resten av svangerskapet. Så dagene går i klare spise rikelig nok. Holde tarmsystemet i gang. Drikker værtfall mye. Å prøver holde motet oppe for at jeg snart kan få et mer stabilt svangerskap. Vet værtfall at det er en sterk baby der inni. Og heldigvis har babyen det helt fint. Så skal vi på privat 3D ultralyd på onsdag. Det gleder jeg meg til.

Så dette er grunnen jeg til tider ikke har orket vær så aktiv her inne. Har vært så mye på en gang. Så har vært helt utmatta.
herremin, kjære deg! !! Du har liksom fått alt du :-( Sender deg klemmer og håper alt blir mer stabilt snart, så du kan nyte svangerskapet resten av tiden ♡♡♡♡♡

Tusen takk alle for tips og råd :-)

Signerer denne! Forstoppelsen min har virkelig gitt seg etter at jeg begynte å "bøtte ned" vann hver dag. :)

Back
Topp