Treg mage

glafoss

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Noen her som tar laktulose eller noe lignende?? Noen gode råd?? Sliter med mage ondt å treg mage..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hver dag! Har nå blitt avhengig av duphalac.. Movicol (?) tar jeg hvis jeg får vondt og microlax tar jeg når d er krise. Har prøvd alt! Linfrø, tørka aprikoser, all bran t frokost, kaffe.. Dropper jeg duphalac er jeg tilbake til starten..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har testet masse. Laktulose hadde ikke så god effekt, det finnes noen tyggetabl. Som heter frukt og fiber, de er megaeffektive, men jeg som ikke tåler hvete måtte slutte å bruke disse når de endret på en ingrediens. Tror og de kommer i pulverform, som jeg ikke har testet, men har testet tablettene, og de er ikke en gang i nærheten av tyggetablettene. Jeg har funnet redningen i svisker jeg. Seks svisker to ganger daglig er bevist ved forskning å være effektivt på treg mage, og det virker hos meg også. Alle disse preparatene er avhengige av at du drikker nok vann, slik at tarmen kan trekke den væsken den behøver ut av kroppen. Det finnes også noe som heter visiblin, som fyller tarmen, men den har jeg heller ikke syntes har vært så god. Test svisker eller frukt og fiber tyggetabletter, og drikk nok vann, er min anbefaling.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg slet veeeeldig med det en periode. I uke 34 begynte jeg å ta bringebærbladskapsler (tar det for modning, men det er fint for fordøyelsen også) og jeg spiser en sånn liten sukkerfri yoghurt hver dag med 2-3ss linfrø i (lar den stå 10min før jeg spiser den). Det har virkelig hjulpet for min del.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har tatt laktulose siden rundt uke 20. Justerer dosen litt opp og ned etter hvordan avføringen er, men ligger vel på 15-20 ml daglig. Begynn med høyere dose til ønsket virkning. Viktig å ta HVER dag og drikke masse :) lett å glemme hvis man ikke plages :/

Jepp jeg tar laktulose daglig og har måtte ty til microlax ett par ganger. Treg og hard mage spesielt etter at jeg ble liggende mer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker litt. Vet dessverre ikke hva som er best når du allerede har det, men jeg har drukket 4 liter vann daglig for å forebygge både uvi og treg mage. Ikke hatt noen av delene hele svangerskapet :)

Lykke til og god bedring med magen:)

I perioder har jeg slitt med treg mage. Hos meg hjalp det å spise litt svisker daglig og evt. et par kiwi.

For å få virkelig effekt sammenlignbart med avføringsmidler - bare naturlig selvfølgelig, så må man spise 12 svisker daglig i følge forskning -fordelt ila. dagen.

Når man kommer til det punktet at tar bare VIL VIL VIL ha avføringen ut, men den virkelig IKKE går an å presse ut......det er et helvete det. Har vært der par ganger ila. graviditeten....det er til å grine av. Tørr liksom ikke sitte og presse for harde livet på do...er jo redd for hemorroider...mn samtidig så kan man ikke forlate doen heller...fordi man føler at avføringen er halvveis ute/halvveis inne :excited001synes nesten det er det 2. verste etter fødsel......hahaha:laughing025

Mageregulerende syltetøy:
125 g fiken
250 g svisker
250 g rosiner
1liter vann
Evt 100 g senneste (apotek)

Kok opp vann å la teen trekke i ca 10 min, sil vekk tebladene.
Tilsett resten av ingrediensene og la det koke i ca 60 min. Avkjøl og stavmiks syltetøyet gjevnt. Spis 1-3 ts daglig!

Smoothie med masse kiwi!
Sviske kompott!
Sterk kaffe på tom mage!
Drikke mye vann (forebyggende)
Fysisk aktivitet
Chiafrø, linfrø i yoghurt.
Har greid meg uten laktolose og lign:-)

Sterk kaffe på tom mage!

:-)

Med fare for å virke teit nå men.. Tom mage?? Hehe :) Problemet er overfylt mage :/ jada, litt smådårlig humor her nå.. Har strevd med magen i dag, sikkert derfor jeg fant dette småmoro :)

Biola og kiwi/banan og frukt generelt hjelper på meg. Samt å røre på meg, drikke mye vann osv

Merker at jeg får veldig treg mage av jerntablettene jeg tar. En morgen glemte jeg å ta de og da fungerte alt som det pleier... Men må vel ta de siden legen anbefalte det.

Back
Topp