Treg mage

Leeno

Forelsket i forumet
Ja overskriften sier det meste..hehe.. :)
Flere med treg mage. Her går man sjeldent på toalettet, men dog sitter man leeeeenge. Føles litt som en mini fødsel hver gang.

Flere som har det slik? Hadde det slik da jeg var gravid med kommende storebror også.
Men hva spiser/drikker dere som hjelper?
Kiwi? Lin frø? Vann (drikker mye av det) ? Hva hjelper?

Drikker omtrent bare vann og prøver å få i meg rikelig i løpet av dagen, og da går det som regel greit! Går ikke på do hver dag, men annenhver!:) Hvis jeg sliter, så pleier jeg å ta noen spiseskjeer med linfrø og svelger dette ned med vann! :) 

Hei :) sleit med d samme, me. Har blitt bedre etter jeg sluttet og drikke melk, vet ikje om dette er noe som du drikker mye av?;) hjalp og på hodepine :))

Slitt litt med det i det siste jeg og.. er ikke noe godt! Får skikkelig knip og vondt av det og :( og føler meg mett hele tiden..har lett litt rundt på nettet etter kjerringråd..virker som det er lurt å spise mye fibermat, drikke mye vann og spise mye frukt (druer,plommer o.l skal være effektivt)... jeg vurderte å dra ned på apoteket å få noe for det da det var som verst, men vil helst ikke ta noe tabletter nå under graviditeten.. kjøpte inn 2 kurver med druer igår,og skal drikke masse vann de neste dagene så håper jeg det hjelper :)

Uff, jeg sliter jeg også! Kjennes ut som en liten minifødsel ja! og kan være sikker på at jeg har sånne analrifter....

Har prøvt svisker, det funket ikke. Vurderer å kjøpe sånn olje Laktulose, tror jeg det heter som er forebyggende og helt greit å ta i svangerskapet :) Gir dette til de gamle på sykehjemmet husker jeg, hehe.
Linfrø kan jeg jo prøve. Men jeg er jo nesten ikke i aktivitet siden jeg er så dårlig og det har mye å si ja!

Hjelper disse linfrøene? Tror jeg må prøve det. :)
Og etter jordmortimen i dag fikk jeg beskjed om å være obs på denne brødskalaen, så jeg fikk i meg grovt brød. Frukt og grønt selvsagt og vann, og hun mente også at et glass melk for dagen var nok - for mye var ikke bra for magen.
Yoghurter  med sviske og annen godis også og Bioladrikker.

Så det er i allefall litt man kan prøve før man springer på apoteket. :) :)

Hmmm..de linfrøene høres ikke mye godt ut :/
Jeg har prøvd å spise en kurv med druer i dag.. :p foreløpig har det ikke hjulpet,hehe..
Fikk også tips om å gå 20-30 min hver dag for å få fordøyelsen til å komme i gang...men vet ikke om det funker... :/ 

Jeg trodde druer virket motsatt jeg...?

Nå har det faktisk blitt litt bedre her, har spist grovere brød, lite melk og mye vann, frukt og grønt. Og så har det jo vært helg og vi har vært hjemme, så kanskje man slapper mer av og har bedre tilgang på toalett også.
Kan ikke ta seg tid til en "mini fødsel" på jobb vettu. *hehe*

Blir det værre så prøver jeg linfrø, det kan ikke være værre enn å ikke få gå på do..

Treg mage er helt vanlig når man går gravid. Her er det gjerne 2-3 dager mellom hver gang jeg får gjort bommelom. Men flyr på do i ett sett pga blæra da For å få fart på magen kan linfrø, svisker, druer funke gull.

Yogurt med linfrø og delte svisker, eller så har du sviske mos, sviske juice osv...

Samme her.. blæren min blir så fort full! bare jeg er ute i butikken må jeg på do..og den blir så plutselig full! ... håpløst :p tanken på å dra på kino e.l er utenkelig...må sikkert på do 4 ganger i løpet av en film :p hehe jeg prøver å spise mye fiber,drikke mye vann,holde meg i aktivitet (vil si å gå tur :p ), og spise mye druer.. er litt bedre nå faktisk :) vet ikke om det er pga maten eller om det bare går litt opp og ned ...men er ikke noe godt..!

Hekla85 skrev:
Uff, jeg sliter jeg også! Kjennes ut som en liten minifødsel ja! og kan være sikker på at jeg har sånne analrifter....

Har prøvt svisker, det funket ikke. Vurderer å kjøpe sånn olje Laktulose, tror jeg det heter som er forebyggende og helt greit å ta i svangerskapet :) Gir dette til de gamle på sykehjemmet husker jeg, hehe.
Linfrø kan jeg jo prøve. Men jeg er jo nesten ikke i aktivitet siden jeg er så dårlig og det har mye å si ja!

Det fikk jeg anbefalt av jordmor også. Har kjøpt men glemt at jeg har det liggende.

Back
Topp