treg mage

niandi

Betatt av forumet
alltid hatt problemer med treg mage, og ikkeno uvanlig at jeg er på do bare to dager i uka. etter at jeg ble gravid har dette bare blitt værre, og nå er det vondt! noen som har noen gode råd? svisker er ikke godt i det hele tatt, og lakris skal man vel ikke spise så mye av?

drikk masse vann og spis mat med mye fiber! Det ser ut til å hjelpe hos meg :)

Har slitt med det samme.. Fiber hjelper ikke meg, men masse vann og plommer ;) Ikke druer og epler.

Her hjelper det med ett glass biola om morgenen, masse vann og gulrot. I går satt jeg i bilen hele dagen, så da fikk jeg ikke i meg nok væske. I dag er jeg oppblåst og forstoppet :(

Masse vann, biola, fiber! Jeg er "heldig" og er allergisk mot kaffe blandet med melk :p

drikker biola hver dag, og spiser frukt og fiber, men skal prøve de andre tipsene her. må snart skje noe, hvis ikke sprekker jeg snart tror jeg.  trenker å ta det opp med lege når jeg skal dit om to uker, høre hva han sier:) takk for alle tips:)

Når du sier frukt og fiber, har du forsøkt de terningene man får kjøpt på helsekost og apotek som heter frukt og fiber? JEg syntes disse er helt geniale! Drikk en halvliter vann til når du spiser en terning om ettermiddagen, så er sjansen stor for å få gått på do morgenen etter... Kjenner mange som har hatt god effekt av disse!

nei, de har jeg ikke prøvd, men skal helt klart gå til innkjøp av disse nå. har mer tro på seriøse helsekostprodukter, enn disse avføringsmidlene som blir utskrevet av lege! takk for tips:)

OG vanlig dulcalac eller hva det nå heter, er også helt uskyldig - det er bare en type veldig søt karbohydrat som ikke tas opp i tarmen, som gjør avføringen mykere. Fås på apotek - og fullstendig ufarlig å bruke! Det er ikke et avføringsmiddel... 

har brukt dolcolac tidligere, men da jeg kjøpte det å apoteket, fikk jeg beskjed om at jeg kun skulle bruke det i sjeldne tilfeller, ellers kunne tarmen venne seg til det og slutte å jobbe nok på egenhånd, så prøver å være litt forsiktig med den. vil ikke at det skal bli værre heller:)

Jeg har samme problem, alltid hatt treg mage og kan godt gå på do 1-2 ganger i uken.. Nå er jeg skikkelig forstoppa..

Alskens avføringsmidler funker ikke, og linfrø, haha.. Et halvt glass linfrø, med litt yoghurt.. Nope.. Men, da mini hadde trøbbel som liten kjøpte jeg linfrøolje på helsekost, og det funka på han.. Så det tror jeg jeg må teste ut.. Må bare få kjøpt..

Jeg har begynt å spise det wasa-knekkebrødet som heter fiber eller noe sånt, 2 stk til frokost, masse vann og tar noe bakterier for magen som jeg har kjøpt på helsekost. Det har hjulpet veldig. Har også hørt det spiller litt rolle hva slags frukt man spiser og at kiwi er veldig bra. Dessuten er det mer fiber i grønnsaker enn frukt, bla broccoli. Jeg vil anbefale en tur på helsekost, forklar situasjonen, så kan de sikkert hjelpe deg hvis de har peiling på produktene. Vet ikke helt hvor du bor, men det er jo mer og mindre informerte helstkostansatte stort sett over alt tror jeg, så ville også valgt helsekostbutikk med omhu. Tror de på Helios i Oslo er flinke, og han mannen på helsekosten på CC i Drammen er veldig flink. Ellers kjenner jeg ikke så mange..

har samme problemet.... rett og slett noe dritt!

Det som fungerer for meg er å spise masse av Ingers rugbrød -  har 3 nystekte på benken til avkjøling nå :D nam nam. Si ifra hvis du vil ha oppskriften. setter fart på sakene. så pleier jeg doble med linfrø i forhold til oppskrigten.

Kiwi skal vist å hjelpe. Har begynnt å spise 1-2 kiwier om dagen nå.
Og prøver å holde meg unna loff o.l.

Har og hørt mye bra om frukt og fiber karamellene, og har kjøpt de, men får de ikke ned... smaker vondt og ekkel konsistens.. he he. men vært å prøve hvis du får det ned ;)

Kiwi og pærer + svisker kan være verdt å prøve:)

Back
Topp