Tredjemann er her

Så godt du får hyppig oppfølging når det er behov for det ❤️

Veldig stress når de velger å ha rolige dager altså.. Er ikke godt å vite åssen det går med dem da, men godt han ble litt aktiv igjen ❤️

40+3
Janei, så var termindatoen her, da. Ingen baby ennå. Både vi og jordmor på sykehuset trodde han skulle komme i forrige uke. Vi ble på sykehuset natten over, men neida, ingen fremgang der. Jeg har aldri gått over termin før, så uttrykket "tredjemann er en luring" stemmer tydeligvis. Jeg har forsonet meg med at han blir desemberbaby og at det potensielt blir hardt økonomisk, men jeg stresser med mange andre ting som skal skje i adventstiden. Vil være der for de to andre også, men jeg er et bekkenvrak! Ikke går det an å planlegge noe frem i tid heller. KOM, BABY!

Lykke til med "sluttspurten" :Heartblue

40+3
Janei, så var termindatoen her, da. Ingen baby ennå. Både vi og jordmor på sykehuset trodde han skulle komme i forrige uke. Vi ble på sykehuset natten over, men neida, ingen fremgang der. Jeg har aldri gått over termin før, så uttrykket "tredjemann er en luring" stemmer tydeligvis. Jeg har forsonet meg med at han blir desemberbaby og at det potensielt blir hardt økonomisk, men jeg stresser med mange andre ting som skal skje i adventstiden. Vil være der for de to andre også, men jeg er et bekkenvrak! Ikke går det an å planlegge noe frem i tid heller. KOM, BABY!
Lykke til! Kom nå baby :dummy::Heartred

Oj, over tiden ja, tredje er visst en luring!! Håper han kommer snart ❤️ :love017 :Heartblue tenk at du er fødeklar da, tiden flyr (føles kanskje ikke akkurat sånn nå for deg da men), masse lykke til med siste biten og fødsel :Heartbigred

40+3
Masse lykke til i innspurten :love017
Nå er det heldigvis ikke lenge igjen (selv om det føles som en evighet om man må vente noen dager ekstra) :dummy:

Masse lykke til i innspurten!! Håper lille kommer snart ❤️
Vi fikk forresten bhg plass til vår desember unge, håper dere har like flaks!

Masse lykke til i den aller siste innspurten- håper han kommer snart❤️

Masse lykke til i innspurten!! Håper lille kommer snart ❤️
Vi fikk forresten bhg plass til vår desember unge, håper dere har like flaks!
Så bra! Bor dere også i Oslo? Ja, man kan ha flaks. Vet det er flere i akkurat vår barnehage som fikk det, men vi må planlegge som om det ikke får det. Vet jo uansett ikke før tidligst i august 2025. :)

Så bra! Bor dere også i Oslo? Ja, man kan ha flaks. Vet det er flere i akkurat vår barnehage som fikk det, men vi må planlegge som om det ikke får det. Vet jo uansett ikke før tidligst i august 2025. :)

Nei, bor i Skien, men er egentlig ikke mulig med plass her heller med mindre en har flaks :smiley-ashamed004 så vi også tok utgangspunkt i at vi ikke fikk og st vi da måtte bare finne en løsning. Vi fikk svar i slutten av mars at vi fikk plass fra desember, så det var veldig deilig :shy:

Tusen takk! Hvordan går det med deg for tida? <3
Takk som spør :Heartred Vi prøver fortsatt, og venter på time hos spesialist som er i slutten av januar. Uten at jeg helt ser hva ser de kan gjøre, men kanskje det finnes noe

Takk som spør :Heartred Vi prøver fortsatt, og venter på time hos spesialist som er i slutten av januar. Uten at jeg helt ser hva ser de kan gjøre, men kanskje det finnes noe
Spesialisten må jo ha noen erfaringer med det? Var det ikke noe med formen på livmoren din som de oppdaget først nå? Håper det finnes noe som kan hjelpe deg med å holde på det. <3

Spesialisten må jo ha noen erfaringer med det? Var det ikke noe med formen på livmoren din som de oppdaget først nå? Håper det finnes noe som kan hjelpe deg med å holde på det. <3
Det stemmer :) Så hvis det finnes noen type medikamenter eller de har tro på ivf, er jeg villig til å forsøke :Heartred

Min fødsel

Kjønn:
 Gutt
Født: 5.12.2025
Uke+dag: 40+4
Forløsningsmetode:  Vaginal
Smertelindring: Ingen. Prøvde litt lystgass, men merket ingenting.
Annet du ønsker å fortelle: Kl. 17.52 var jeg litt kvalm, men det gikk over, så ca. 19.15 tippet jeg nok en falsk alarm. La meg likevel for å hvile, bare i tilfelle. Kl. 20.04 kom første rie. Var ikke i tvil og tilkalte barnevakt. Allerede 20.09 ringte jeg føden første gang. Jordmora begynte å diskutere og mente at tidligere styrtfødsel ikke var noen garanti for at det gikk så fort igjen, og ba meg ringe tilbake senere. Jeg ble irritert og viste det tydelig. Ringte tilbake 20.36. "Ja, da virker det som du vil komme nå," sa samme kjerringa. EH, JA. Aner ikke når vi kom oss inn på sykehuset, kanskje kl. 21.10. Ble kjørt på båre til fødestua. Ble konstatert 5 cm åpning. Kort tid etter gikk vannet. "Følg instinktene!" sa jordmor. Var ikke tid til å styre noe som helst. Kl. 21.51 var han ute.

Vi er hjemme igjen og alt er bra! <3

Høres ut som en drømmefødsel❤️ Endelig kom han❤️ Gratulerer så mye med lille, fiiine prinsen :love017 :greet008 :Heartred:dummy::cool05:talk017:binkybaby:love7:Heartblue Kose deg masse med lille nurket, og bare nyyyt nyfødtbobla❤️

Min fødsel

Kjønn:
 Gutt
Født: 5.12.2025
Uke+dag: 40+4
Forløsningsmetode:  Vaginal
Smertelindring: Ingen. Prøvde litt lystgass, men merket ingenting.
Annet du ønsker å fortelle: Kl. 17.52 var jeg litt kvalm, men det gikk over, så ca. 19.15 tippet jeg nok en falsk alarm. La meg likevel for å hvile, bare i tilfelle. Kl. 20.04 kom første rie. Var ikke i tvil og tilkalte barnevakt. Allerede 20.09 ringte jeg føden første gang. Jordmora begynte å diskutere og mente at tidligere styrtfødsel ikke var noen garanti for at det gikk så fort igjen, og ba meg ringe tilbake senere. Jeg ble irritert og viste det tydelig. Ringte tilbake 20.36. "Ja, da virker det som du vil komme nå," sa samme kjerringa. EH, JA. Aner ikke når vi kom oss inn på sykehuset, kanskje kl. 21.10. Ble kjørt på båre til fødestua. Ble konstatert 5 cm åpning. Kort tid etter gikk vannet. "Følg instinktene!" sa jordmor. Var ikke tid til å styre noe som helst. Kl. 21.51 var han ute.

Vi er hjemme igjen og alt er bra! <3
Nå ble jeg glad! Gratulerer så masse! Kos dere å nyt jula!

Back
Topp