tredje fødsel annerledes???

snupii

Forelsket i forumet
dere som her født 3 eller flere ganger - hvordan er nr 3? har hørt at den kan være den værste/raskeste/største ungen osv osv.
Hilke erfaringer har dere?

For min del var nr 3 den fødselen som startet av seg selv (satt igang på overtid med de to første)
Det var ca like lang som de to første, men det var den absolutt vondeste.
 I vekt lå han ca midt i mellom de to første. Nr 1 var 3280g, nr 2 var 4160g og nr 3 var 3670g.

Denne tråden må jeg følge med på.
Venter nr 3 i januar, og hadde styrtfødsel sist gang, så denne er fremdeles veeeeldig friskt i minne :/

Fikk høre at nr.3 kunne være en luring og det var han virkelig!

Første fødslene var normale "etter boka" fødsler, tok 9 og 5 timer fra jeg kom på sykehuset. 9 og 2 dager før termin.

Denne gikk jeg leenge med rier uten effekt.Selv den dagene fødselen(på termindagen) virkelig startet tok det 5 1/2 timer med kraftige vonde ueffektive rier ved 4 cm åpning som ikke rikket åpningen med en mm. Så plustelig tok de vannet og 1 1/2 time etterpå var han ute. Veldig plutselig kom han ja. Fra 6 cm åpning til han var ute tok det 45 min. "litt" fort ja.

Fikk høre at nr.3 kunne være en luring og det var han virkelig!

Første fødslene var normale "etter boka" fødsler, tok 9 og 5 timer fra jeg kom på sykehuset. 9 og 2 dager før termin.

Denne gikk jeg leenge med rier uten effekt.Selv den dagene fødselen(på termindagen) virkelig startet tok det 5 1/2 timer med kraftige vonde ueffektive rier ved 4 cm åpning som ikke rikket åpningen med en mm. Så plustelig tok de vannet og 1 1/2 time etterpå var han ute. Veldig plutselig kom han ja. Fra 6 cm åpning til han var ute tok det 45 min. "litt" fort ja.

min nr.3 var akkurat lik som de 2 andre bare at den gikk fortere.... både med nr. 2 og 3 har jeg kommet inn med 7cm åpning uten at jeg har kjent så mye på forhånd, og full åpning kort tid etterpå det.... nr 3 var 200gr større enn nr.2...

Maei skrev:
Denne tråden må jeg følge med på.
Venter nr 3 i januar, og hadde styrtfødsel sist gang, så denne er fremdeles veeeeldig friskt i minne :/

jeg og har hatt 2 ganske raske fødsler - siste var 4 timer fra null til baby ute, så håper ikke det går raskere enn det...

nr tre vart tøffere enn di to første for min del. da fødselen min ble sotte igang 14 dager over termin. å det ble styrtfødsel.
men nr tre var ikke størst d var nr to

nr 1=17 timer
nr 2=11 timer 
nr 3=1 time!!!!
nr 4=8 timer.....

alle har vært ca like store ... 3400-3600 gram

En ganska så kjapp fødsel.

Syntes selv 2. mann var en drømme fødsel, men denne overgikk alt...

Ble satt i gang med de to første, pga svangerskapsforgifting. Begge fødslene brukte jeg ca 7 timer fra jeg ble satt i gang.
Med 3. mann fikk jeg endlig erfare at det startet av seg selv...de første riene startet rundt halv ti på kvelden, ("vannet" gikk i 19 tiden ("vannet"var kun noen dråper)) rundt 23-24 var de noe vondere og jeg brukte 1 time på å komme i kontakt med føden var på sykehuset kl kvart på 3 på natten, og 03.27 var hun ute...

Hun var estimert til å være 3,8 til 4 kg, men ut kom ei litta frøken på 2690 gr.
Om hun var ei litta luring vet jeg ikke...Kanskje litt... Men i racerfart kom hun

Back
Topp