Tre mnd og grøt???

Ros til deg![:)]
Ammet selv eldste jenta mi i 16mnd. ( hun fikk fast i tilleg fra hun 6mnd).
Har alltid fått høre at det ikke er helt heldig å gi grøt og middag så tidlig til barnet.
Jeg personlig mener at den yngre genrasjonen gir for lett opp... Å ha barn er ingen dans på roser og det skal ikke være det heller... misforstå rett.
Man skal kjempe, man skal gråte og knytte bånd på godt og vondt..
Stikkordet er tålmodighet... Barnet skal gjennom mange faser i livet og noen kan bli veldig suttrete i perioder. Vær så snill å rådføre dere med noen som kjenner akkurat deres barn før dere begynner tidlig med grøt og lign... Mener ikke noe vondt med dette.
Er selv bare 26år og lærer ennå..[;)]

Grøten som er fra 4 månder er gluten fri så de kan ikke få cøliaki av de [;)]
Vi selv begynte når gutten vår var 5 månder 2 etter termin skulle ikke ha begynt før han var 7 månder etter fødsel fikk vi bekjed om på sykehuset men vi motte gi han vær 2 time (melk) døgnet rundt og når han hadde kommet til termin hadde han tatt igjen vekta si. Må se an barna hvordan de vokser og sånne ting. [:D]

D er som linni skriver;grøten som er fra 4 mnd er gluten fri så d er ikke årsaken til cøliaki....tror ikke yngre mødre er mere utålmodige en eldre mødre,tror bare at utviklingen har kommet lengre,barn som må ha mat annen hver time har behov for mere mat.....Sier ikke at å ha barn skal være noen dans på roser,men d skal være kos også å jeg kjenner mange som føler d ikke har tid til å gi barna sine kos fordi d føler at d ikke gjør annet enn å amme/gi flaske å d blir rett og slett utslitt...å da synes jeg d er mye bedre at man gir barna litt velling før man"skal",så man får tid til å kose seg med barnet sitt og at barnet sover litt lengre om natten så mamma også får hvilt seg/sovet...[:)]

Jeg har ingen problemer med å gi grøt til min gutt på 4 måneder. Hadde ikke hatt problemer med å gi selv om han kun hadde vært 2 måneder. Nå har jeg en stor gutt, og han spiser en hel flaske til hvert måltid. Det har han gjort siden han ble født. Han trenger nå mer mat, og da gir vi grøt og middag med god samvittighet!

Men da dere begynte å gi tynn grøt i småå doser, hvor lenge ventet dere med å øke på å gi mer? Når begynte dere med å gi middag? Jeg har det ikke travelt med å gi han mere, men greit å vite liksom [:D]

Synes du skal vente med å gi middag og like ting til han iallefall er 4 måneder...
Middag kan du egentlig vente med til han er 6 fordi det trenger han ikke.
Men du kan gi tykkere grøt fra han er 4..
Men jeg hadde ventet jeg for å se om han hadde krevd noe mer! Gjør han ikke det så er det ingen grunn til at du skal gi mer grøt eller middag [:)]

Begynte med smaksprøver da hun var 4 mnd. Begynte med grøt på orntlig da hun var 5 mnd. Middag ble det ikke før hun var 6 mnd. Hun er mer glad i grøt enn middag.

Back
Topp