Tre bilstoler i bil

No har ikkje me behov for 3 bilsete, men me har 3 onga (annakvar helg). Har og ein Ford Galaxy, kjempe bil!! Ikkje bere gode romslege seter, men god plass te bagasje og! :) Stor og oversiktig å kjøra!:)

Maxi Cosi Rodifix er smalere enn Cybex. Vi kommer til å kjøpe den til storebror + to Maxi Cosi cabriofix til tvillingene. Da skal bi få plass til alle tre i baksetet på en Toyota Avensis stasjonsvogn.

Hvordan er bagasjeplassen i den bilen? Reiser mye østlandet-Trøndelag og er avhengig av god bagasjeplass.
Kjempestor bagasjerom!!!

Det kan settes inn to seter i bagasjerommet slik at bilen blir en 7-seter. Vi har den imidlertid kun med 5 seter og da er det masse plass til barnevogn og kofferter. :)

Vi kjøpte den bilen for å ha plass til hundebur og barnevogn bak, og det gikk fint.

I baksetet er det tre separate utakbare seter, noe som gjør at det blir romslig plass til hver bilstol. Usikker på om det er 3 idofixfester da, men det er sikkert mulig å få. Har bare bruk to nemlig. ;)

NAF påstår at de greide det i Nissan Qashqai. Når jeg ser listen over biler de har greid det i, så tenker jeg likevel at jeg vil se det selv før jeg tror på at de har fått festet alle setene 100% strammet etter bruksanvisningen, og at ingen seter havner skjevt. Verdt å prøve i alle fall. https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/

Vi har touran. Ikke alle seter passer like bra i den, men med litt leting var det greit å finne tre seter, og det er god plass. Jeg sikler på en s-max likevel, hadde vært supert med isofix i alle setene. Jeg synes forresten det går like greit med beltestol i midten, min klatremus av en 6-åring ser ingen problemer med å hoppe over en base til et babysete. Han ser selvfølgelig ikke problemet med å klatre over et bilsete heller, men der sier jeg stopp.

Vi venter tredjemann i november, har en på 5,5 og ei på 1,5 fra før.

Jeg vil helst kjøpe ny bil, en s-Max eller lignende, men mannen mener vi skal greie å få plass til tre bilstoler i vår Nissan qashqai. Jeg tviler, men spør likevel. Finnes det tre bilstoler (en beltestol, en bakovervendt og et babysete) som er smalere enn andre?

Nå har vi Cybex beltestol og besafe izi Plus. Må uansett kjøpe nytt til babyen, men tenkte Maxi cosy cabrio fix med base....

Disse stolene gikk til oss, har Opel Stasjonsvogn.

BeSafe Izi Up x3 beltestol til 5 åringen
Britax MaxWay i midten bakovervendt til ei på snart 4
Maxi Cosi CabrioFix UTEN base til babyen (nå sitter han i BeSafe Izi Plus, det går også ved siden av MaxWay)

Våre unger har jo som hobby å gå inn fra feil side på bilen. Særlig hun da, som bare må passere en beltestol. Det er mer styr og sånn får ham som må over hennes bakovervendte.

Vi har bare to unger, men bilen ble kjøpt fordi vi trengte en bil til, og sikter mot tre barn...

Har ikke prøvd noe enda, ser for meg at det blir trøblete for han eldste å komme seg inn og ut av bilen?
Vi har hatt beltestolen i midten. Gikk fint for 5-åringen å komme seg inn. Hun klatra bare forbi basen til babystolen før babyen ble satt inn ;)

Back
Topp