Tre bilstoler i bil

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Vi venter tredjemann i november, har en på 5,5 og ei på 1,5 fra før.

Jeg vil helst kjøpe ny bil, en s-Max eller lignende, men mannen mener vi skal greie å få plass til tre bilstoler i vår Nissan qashqai. Jeg tviler, men spør likevel. Finnes det tre bilstoler (en beltestol, en bakovervendt og et babysete) som er smalere enn andre?

Nå har vi Cybex beltestol og besafe izi Plus. Må uansett kjøpe nytt til babyen, men tenkte Maxi cosy cabrio fix med base....

Tror dere skal få slite noe voldsomt med det!

Tror dere skal få slite noe voldsomt med det!
Haha, det tror jeg og! Men mannen insisterer på at vi må prøve! Er ikke aktuelt med pute til eldste heller for han er en relativt kort lettvekter, så beltestol er et must i flere år fremover.

Her må vi mest sannsynlig kjøpe Caravelle :p Blir en belte, en bakover og ett babysete..

Her må vi mest sannsynlig kjøpe Caravelle :p Blir en belte, en bakover og ett babysete..
Du får det i en s max, det er fulltreffer og isofix på alle tre setene bak.

Vi prøvde og det fysisk gikl akkurat. Men det gikk rett og slett ikke. Ungene satt super tett og vi brukte en evighet til å få alle i bilen. Babyen fikk ikke ro og skrekk mer eller mindre hele tiden i bilen. Vi byttet når baby var en Mnd til 7 seter istede

Britax maxway og britax beltestol uten isofix er de smaleste stolene på markedet. Skal du ha tre seter inn i bilen må du droppe isofix.
Jeg tenker alt går, man må da bare prøve :)

Vi kjører Peugeot 307 og har veldig god plass bak til bakovervendt Besafe Izi combi x3, Britax SHR II babysete og Besafe beltestol. :D

Begge de bakovervendte stolene har Isofixfeste. :)

Vi venter tredjemann i november, har en på 5,5 og ei på 1,5 fra før.

Jeg vil helst kjøpe ny bil, en s-Max eller lignende, men mannen mener vi skal greie å få plass til tre bilstoler i vår Nissan qashqai. Jeg tviler, men spør likevel. Finnes det tre bilstoler (en beltestol, en bakovervendt og et babysete) som er smalere enn andre?

Nå har vi Cybex beltestol og besafe izi Plus. Må uansett kjøpe nytt til babyen, men tenkte Maxi cosy cabrio fix med base....

Har dere prøvd å ha de to bakovervendte på hver sin side og forovervendt I midten? Da blir ryggene på setene ihvertfall ikke ved siden av hverandre :) Men basene tar jo mye plass I bredden...

Kjøpte oss ny bil igår. Ble en Ford S Max på oss! Cybex beltestol med isofix, Cybex Sirona med isofix, og til babyen ble det BeSafe izi go med isofix base.

Wv Sharan og Volvo xc 90 gikk også, men ford s max hadde best plass :)

Vi prøvde og det fysisk gikl akkurat. Men det gikk rett og slett ikke. Ungene satt super tett og vi brukte en evighet til å få alle i bilen. Babyen fikk ikke ro og skrekk mer eller mindre hele tiden i bilen. Vi byttet når baby var en Mnd til 7 seter istede
Det er akkurat det jeg er redd for, at det blir trangt og vanskelig. Men håper på å få mannen på gli etterhvert her ;)

Britax maxway og britax beltestol uten isofix er de smaleste stolene på markedet. Skal du ha tre seter inn i bilen må du droppe isofix.
Jeg tenker alt går, man må da bare prøve :)
Takk for tips om stoler! Jeg har mest lyst på isofix på alle, føler det er tryggest...

Vi kjører Peugeot 307 og har veldig god plass bak til bakovervendt Besafe Izi combi x3, Britax SHR II babysete og Besafe beltestol. :D

Begge de bakovervendte stolene har Isofixfeste. :)
Hvordan er bagasjeplassen i den bilen? Reiser mye østlandet-Trøndelag og er avhengig av god bagasjeplass.

Har dere prøvd å ha de to bakovervendte på hver sin side og forovervendt I midten? Da blir ryggene på setene ihvertfall ikke ved siden av hverandre :) Men basene tar jo mye plass I bredden...
Har ikke prøvd noe enda, ser for meg at det blir trøblete for han eldste å komme seg inn og ut av bilen?

Kjøpte oss ny bil igår. Ble en Ford S Max på oss! Cybex beltestol med isofix, Cybex Sirona med isofix, og til babyen ble det BeSafe izi go med isofix base.

Wv Sharan og Volvo xc 90 gikk også, men ford s max hadde best plass :)
Den sikler jeg og på ;)

Takk for tips om stoler! Jeg har mest lyst på isofix på alle, føler det er tryggest...
Stoler festet med belte er like trygt som isofix, eneste er at man må lese bruksanvisningen. Og ett stort pluss at stoler med belte kan ofte brukes til 25 kilo. En beltestol med isofix er kun for sikkerheten til de andre i bilen, for da sitter det ikke løst i bilen når barnet ikke er med.
Ellers så er det belte som holder fast barnet når de sitter i sete.
Isofixfestene på de fleste biler som ikke har tre separate seter er festet mer mot midten og tar mer plass.
Lykke til på jakten, jeg er enig med din mann. Og ikke minst det er billigere med nyere seter enn en ny bil :D

Stoler festet med belte er like trygt som isofix, eneste er at man må lese bruksanvisningen. Og ett stort pluss at stoler med belte kan ofte brukes til 25 kilo. En beltestol med isofix er kun for sikkerheten til de andre i bilen, for da sitter det ikke løst i bilen når barnet ikke er med.
Ellers så er det belte som holder fast barnet når de sitter i sete.
Isofixfestene på de fleste biler som ikke har tre separate seter er festet mer mot midten og tar mer plass.
Lykke til på jakten, jeg er enig med din mann. Og ikke minst det er billigere med nyere seter enn en ny bil :D
Ja, jeg visste nok at beltefestet stoler i utgangspunktet er like trygt, men opplevelsen selv er at det virker tryggere/bedre. Og ikke minst enklere.

Jeg ser argumentet med at det er billigere med nye seter kontra ny bil. Men tror nok at vi i lengden vil ha mer nytte av en ny bil og da helst en 7-seter med tre hele seter i baksetet.

Men vi veier frem og tilbake hele tiden, så vi får se hva vi ender opp med. :)

Det jeg hadde gjort var å tatt med bilen til den forhandleren hvor dere hadde tenkt å kjøpe bilstolen og bedt om å prøve om det går

S-Max er helt super når det gjelder barneseter :) vi har tre seter som alle står i isofix, goood plass :)

Back
Topp