Travle søsken i leksetiden

Nå har ikke jeg fire barn! Men har en to åring og han gjør "lekser" samtidig som eldste. Det er eneste måten vi kan gjøre det slik at det blir ro!
Slik gjorde min mor det også, jeg fikk gjøre lekser samtidig som mine søsken :)
Har du noe forslag til lekser? Min toåring liker ikke tegne, eller ho kan sitte med bordet i fem min. Kanskje du har noen andre forslag til lekser?

Hvor kjøpte du leksebok?:)
Tanum solgte samme bøkene som storebror bruker på skolen... Alle bokbutikker og lekebutikker har vanlige oppgavebøker.

Har du noe forslag til lekser? Min toåring liker ikke tegne, eller ho kan sitte med bordet i fem min. Kanskje du har noen andre forslag til lekser?
Klistremerker? Min 2-åring kan sitte leeeenge å feste klistremerker på et ark ;)

Plastelina er også stas! :)

Er selv alene med 3 nå og blir sikkert mer travelt når nr 4 kommer, men det jeg nå gjør er å sette på en film til de mindre, og gjør lekser med største man. Hvis ikke dette funker, sitter vi sammen og gjør leksene mens de to andre tegner eller skriver alfabetet, og det må gjerne gis belønning på slutten slik at de holder stille:p jeg gir ofte karakterer og et klistremerke! Funker fint her men skjønner at det kan være vanskeligere med baby i tillegg!

Back
Topp