Trass

En tråd i 'Desember 2013' startet av Førstegangs, 22 Okt 2014.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Førstegangs Glad i forumet

Er det flere som merker noe til trass? Her har lillegutt, som var verdens enkleste lille skapning, blitt skikkelig trassebaby. Han tester virkelig tålmodigheten min om dagen og jeg kjenner jeg faktisk til tider sliter med å se gleden med han :/ Han skal bestemme alt og klikker i vinkel for det meste. Skifte bleie på han er et mareritt! Håper det går over snart..

2. Mari=) Glad i forumet

Vesla har vært verdens snilleste, men nå kan hun få sikkelige raserianfall.

På søndag hadde vi laks, noe hunnikke liker noe særlig. Men ihvertfall hun fikk tallerkenen sin forann seg med laks, potet og agurk. Hun prøvde en bit og spyttet den ut, greit nok det, men så gikk hun til angrep på fisken og skulle mose den i hendene sine. Jeg tok hånden henes og så nei, sånn er ikke greit! Hun røsket til seg hånden og tok tak i tallerkenen for så å slenge den i gulvet. Hun så først ned på den knuste tallerkenenfor så å rå glise til meg . Jeg ble helt paff og så på henne ei lita stund før jeg reagerte. Jeg tørket av henne og satte henne på gulvet, ryddet opp sølet og satte meg igjen for og spise opp middagen min. Hunhar ikke gjort det i ettertid, men håper ikke dette blir en vane for henne når hun får noe hun ikke er så glad i!

Er jammen ikke lett og vite hva som er riktig og gjøre i slike situasjoner, satt og grubblet hele kvelden om det ble riktig håndtert eller om noe skulle vært gjort annerledes

3. Førstegangs Glad i forumet

Dette høres kjent ut. Her kaster han alt på gulvet! Når han spiser MÅ han ha noe å fikle med i hendene, ellers så spiser han ikke. Så fort han er lei det han fikler med, så havner det på gulvet. Så slår han seg helt vrang og skal ihvertfall ikke spise mer. Nå har jeg begynt å sette han på gulvet når han blir sånn.

4. Ibett Flørter med forumet

En skikkelig bestemt gutt her også, men sånn har han vært hele tiden. Han kan absolutt ikke ha en tallerken foran seg, da går den i bakken med en gang. Han har helst ikke tid til å sitte og spise middag med oss, må underholdes med mat, sang osv. Noen ganger kan han styre med en skalk lenge, men det er sjeldent. Han tester grenser på alt han ikke får lov til å røre, og tar vi han bort og sier nei spenner han seg i alle vinkler og blir skikkelig sinna. Føler det blir mye "nei, ikke sånn" om dagen, men er vel bare sånn en periode nå :)

Del denne siden