TRASS!! Lei meg...

liiiile

Andre møte med forumet
Hentet gutten vår i bhg denne uken,og ble møtt av ped.leder på avdelingen." han griner mye om dagen,høres ut som det skal gå liv"..
???Hallo?er det en ok ting å si til en mor?Sa at det synest jeg var rart,og at det gjør han ikke hjemme..Han har vært mer snar-sint i det siste,og blir lei seg og sint når han ikke får viljen sin.Men er ikke de fleste barn sånn i denne alderen? Han er snill og kosete ellers,slår ikke og er snill mot andre barn. Er litt sen med språket,så tenker det at det også kan være frustrerende..

Da jeg hentet han i bhg i går kom ped.leder igjenn,sa han har forandret seg sånn siste 14 dagene,blitt urolig,ukonsentrert,sint og lei seg..Vil ikke lese bøker lenger,følger ikke med i samlingene,herjer mye.. Jeg svarte at han er ikke sånn hjemme,her kan han faktisk sitte lenge å leke alene,både med duplo pg div andre leker..Kan sitte 30 min å se barnetv.Glad,fornøyd og kosete.
JEG hvet at gutten er i en overgangsfase,men trenger også høre det fra den som er pedagogisk utdannet,synest bare hun kritiserte uten å komme med noe pedagogisk "svar", som trass,det går over eller lign.Hva sier dere??Er deres nydelige små vanskelige om dagen?? Håper ikke de i bhg ser på gullet vårt som en "vanskelig" gutt...[:o]

Hvis han er i en omstillingsperiode så er det ikke rart at han trasser litt ekstra.

Synes det er helt i orden at ped.leder sier sånt, men da bør hun også innlede en dialog der man finner frem til hvordan man hjelper gutten din best mulig gjennom denne trassen.

Håvard er skikkelig vanskelig for tiden. Hyler mye (ikke gråter bare hyler), trasser ekstremt. UTROLIG slitsomt. Det er både i barnehage og hjemme, så vi har lagt en felles slagplan med de om hvilke konsekvenser og hvordan vi takler han. Veldig greit!

Ja, tja[8D]

Selv om han ikke har hatt lyst i barnehagen, men vil være hjemme med mamma og pappa de siste ukene, sier de at han er kjekk og grei etter jeg har gått[:)].

Hjemme er han veldig sur og sint for tiden. Alt er nei, nei, nei!, og får han ikke viljen sin så legger han seg på golvet, hyler og skriker. Hyl og skrik om vi leker ute, hyl og skrik om vi leker inne, maler, plastelina, tøyser.[:'(]
Ikke vill han ut, skal bare se på TV, spiser lite mat og er en slappis som ikke vil ut å gå turer mer, men skal bæres. Ikke skal han dra på besøk til andre barn, ikke vil han ha besøk av andre.
Stell og leggetid er et mareritt!

Men det går vel over vil jeg tro, og verdens beste er han uansett[:D]

Jeg tror han var veldig klar for ferie, er sliten og lei av å gå i barnehagen. Har også fundert litt på om det kan være fordi pappaen plutselig er lite hjemme (pga pendling til annen jobb)....

Håper det går seg til etter jul [:)]
Men har du to nick sovik`? [;)][:)]

ORIGINAL: Kvitre

[:D]

ORIGINAL: *Perlemor*

Hvis han er i en omstillingsperiode så er det ikke rart at han trasser litt ekstra.

Synes det er helt i orden at ped.leder sier sånt, men da bør hun også innlede en dialog der man finner frem til hvordan man hjelper gutten din best mulig gjennom denne trassen.

Håvard er skikkelig vanskelig for tiden. Hyler mye (ikke gråter bare hyler), trasser ekstremt. UTROLIG slitsomt. Det er både i barnehage og hjemme, så vi har lagt en felles slagplan med de om hvilke konsekvenser og hvordan vi takler han. Veldig greit!

Har ingen problem med at ped.leder sier fra,er mer måten ting blir sagt på.. Kan jeg spørre om hvilken "slagplan" dere har lagt..?[;)]
Har lest gjennom alle bøkene mine her,og kommet fram til at det beste er å overse det negative,og fokusere på og rose alt positivt han gjør:) "godt" å høre at det er flere som trasser for tiden,ikke gøy å se gullet blir så lei seg og sint!!

Nope,jeg er ikke Sovik nei..!![;)]

ORIGINAL: sovik

Ja, tja[8D]

Selv om han ikke har hatt lyst i barnehagen, men vil være hjemme med mamma og pappa de siste ukene, sier de at han er kjekk og grei etter jeg har gått[:)].

Hjemme er han veldig sur og sint for tiden. Alt er nei, nei, nei!, og får han ikke viljen sin så legger han seg på golvet, hyler og skriker. Hyl og skrik om vi leker ute, hyl og skrik om vi leker inne, maler, plastelina, tøyser.[:'(]
Ikke vill han ut, skal bare se på TV, spiser lite mat og er en slappis som ikke vil ut å gå turer mer, men skal bæres. Ikke skal han dra på besøk til andre barn, ikke vil han ha besøk av andre.
Stell og leggetid er et mareritt!

Men det går vel over vil jeg tro, og verdens beste er han uansett[:D]

Jeg tror han var veldig klar for ferie, er sliten og lei av å gå i barnehagen. Har også fundert litt på om det kan være fordi pappaen plutselig er lite hjemme (pga pendling til annen jobb)....

Tusen takk for svar!!Finner trøst i at flere har det sånn,og at man skjønner at det er helt vanlig i denne perioden!![:)] skal bli godt med juleferie nå!!!:)

ORIGINAL: liiiile

ORIGINAL: *Perlemor*

Har ingen problem med at ped.leder sier fra,er mer måten ting blir sagt på.. Kan jeg spørre om hvilken "slagplan" dere har lagt..?[;)]
Har lest gjennom alle bøkene mine her,og kommet fram til at det beste er å overse det negative,og fokusere på og rose alt positivt han gjør:) "godt" å høre at det er flere som trasser for tiden,ikke gøy å se gullet blir så lei seg og sint!!

Her skal vi og fokusere på det positive. Ellers skal vi ta han ut i gangen når han hyler som værst. Så sitter vi der med han til han har gitt seg og sier hvorfor han måtte gå vekk. Funker vel på et vis, men vi kan tilbringe mye tid i gangen [8|] Det samme gjør de i barnehagen.

nei[8|] hvem, hva, hvor?

Back
Topp