MaRtE:)
Gift med forumet
ORIGINAL: sukihåper det stemmer[&o][:D]
ORIGINAL: McBaby
Det er litt godt å se at det er normalt da. [;)]
Hannah har perioder hvor hun er helt umulig. Nå er vi inne i en god periode heldigvis.
Men når det er dårlig slår hun etter meg og raser når ting ikke blir som hun vil. Og det er stort sett bare tull og usaklige ting hun klikker på, som at hun plutselig nekter å pusse tenner, nekter å kle på seg o.l......[8|]
Når det blir sånn så gir jeg meg ikke og tar det helt av så tar jeg henne med meg på badet og nekter henne å gå ut før hun roer seg. Det reultere som regel i fullt raseri og at hun slår etter meg. Når hun gjør det tar jeg å setter henne på rumpa på gulvet, hun spretter opp og slår, jeg setter henne ned igjen, hun spretter opp osv... Men greia er at dette er veldig slitsomt for henne og det skal ikke mange gangene til før hun er utslitt og da gir hun seg. Da går sinnet over til trist, hun kapitulerer og sier unskyld. [:)]
Det som plager meg mest er at hun klarer for godt å provosere meg til tider. [&o] Når jeg er sliten eller vi har noe vi skal rekke så er ikke lunta mi heller så lang som jeg skulle ønske. Da hever jeg nok stemmen og blir sintere enn jeg liker. [8|] Prøver å ta meg sammen der og beholde roen. Blir jo ikke bedre av at jeg og står og skriker.....
Etter å ha lest en del bøker og artikler om temaet så kan jeg slå fast at det er desverre normalt. Og gang på gang leser jeg at det er de barna som har trygge rammer og gode rutiner som trasser mest. Et barn som ikke har faste rammer og tydelige grenser har jo ikke noe å trasse mot, men de får ofte problemer med autoriteter og regler ellers i livet.
Så du kan jo trøste deg med at du er VIRKELIG en god mamma og slett ikke mislykket![:D]
Det der tror jeg det er mye sant i. [:)]