trass-alder..

MARIANNE_MOR84

Elsker forumet
åssen har dere det hjemme om dagen...har 4-åringene deres veldig sterke meninger om dagen eller er det bare her i huset det er "kaos"
 
føler jeg nestengår og dunker hue MITT i noe hardt for jeg blir så sinnsykt frustrert over all sutringen,skrikingen,hylingen,protesten og skuespillet hennes.
 
flere som har det sånn??
noen tips å gi..
 
Egentlig veldig heldig med 4 åringen her gitt,ikke mye bråk...
Men ja helt klart noen egne sterke meninger...
Kan jo og ha noe gjøre med her at de er 3 barn da...
Ang datter din,vet ikke annet enn at dere bare må prøve å prate med henne!
Forklare hvordan dere har det når hun oppfører seg sånn,ev kanskje sånn klistremerke system kan fungere![;)]
 
her er det masse sterke meninger.......    så til tider kaos... har en jente her på 10 som er bra trass ho også...   så går en kule varmt her ja....
 
etter inspirasjon fra "i de beste familier" i går,gikk jeg faktisk til innkjøp av den boken som de psykologene har skrevet...så nå skal jeg lese og lære...[8|]
 
har prøvd ut ett av tipsene han ga i går ang sutringen,og det fungerte faktisk...
"jeg ser ett lys langt,langt der borte i tunellen"
 
Du er ikke alene om det der. har ei på snart 4, som virkelig markerer seg veldig ofte. [8|] Når hun driver med skuespill,pleier jeg å overse henne så godt som mulig, det hender det funker, men hvis hun blir for ille, så er det rett på rommet,il hun roer seg ned.  Da kommer det ei annen jente ut ja.[:)]  men det er så mange muligheter, så du må prøve deg frem til hva som funker for dere.[:D]
 
her i huset har min sønn på 4 sterke meninger, og for et temprament, når han er sinna får vi høre det, men da setter jeg han på rommet til han roer seg før jeg går inn å snakker med han, er han fortsatt sinna så går jeg ut å lukker døra,fungerer veldig fint.
 
Trassalder vet vi hva er ja... [8D]
Tuva har alltid vært snill og rolig, egentlig. Og er jo fortsatt det altså! Men etter fylte 4 skjedde det tydligvis noe ja, så vi har ofte noen laaange kaotiske stunder på badet både morgen og kveld, gitt.
Men vi blir som regel enige til slutt da [:)]
Trøster meg med at det er vel bare for en periode...
 
Back
Topp