Tras

godmor.

Flørter med forumet
Bruker barnehagen deres tras skjema (Tidlig registrering av språkutvikling) på barna deres?
og tar de det opp på foreldre samtaler?

Jeg blir helt stressa av hvor mye de forventer av barna.
Er barna litt forsinka i følge skjema,så peser de om dette.
I barnehagen der sønnen min går,har vi spurt om de kan ha barna litt mere ute.
Da får vi til svar,at det er så tett pedagogisk opplegg,at det ikke er så mye tid til å være ute.
Jeg begynner å lure på om barn ikke skal få være barn lenger?
Jeg mener at barn også lærer mye av fri lek.

Jeg synes selvfølgelig at det er bra at de lærer mye,men det hadde vært fint med en mellomting.
Må man være så god på alt?

Hva synes dere ?

Tror ikke det brukes så mye i vår barnehage, her er de iallefall mest ute!!
De er ute fra halv ti til halv tolv om formiddagen og så går de ut igjen i to-halv tre tiden på ettermiddagen, nesten i all slags vær!!=)
Jeg er veldig fornøyd med barnehagen, og tror at mine unger får utviklet alt de skal mens de er der!!;o)

Hos oss brukes det, men de har aldri pesa verken oss eller Maja for evt språkfeil. Maja slet litt med å få med s foran i ordene som starter med s og har påfølgende konsonant (smokk, smykke, stor osv.) og så sliter hun med l/r/j-lyder, alt blir j (jøpe, jejpe, kjøje osv).
De har aldri tatt det opp med oss, men jeg tok det med dem, hva slags oppfølging som evt blir gjort i forbindelse med det. Fikk til svar at det var de ikke noe opphengt i, og kom ikke til å begynne å trene på de lydene før hun var minst 4 og det evt begynte å plage henne selv.
De er veldig opptatt av bøker i bhg, de leser masse. Men de har ikke noe stramt pedagogisk opplegg. De bruker lang tid på hvert tema de skal gjennom, og ungene får selv være med å bestemme hva de skal lære. De siste tre månedene har de jobbet med livet i havet, og Maja har lært masse!
I tillegg til det her, er det mye mye ute! De er ute et par timer på formiddagen, frem til lunsj, og så går de ut igjen nesten med en gang etter lunsj. Litt væravhengig selvsagt, men om det ikke blåser kuling og er 15 minusgrader, så er de ute hver dag.

Kan ikke huske at det har vært snakk om en sånt skjema hos oss.

Nå på sommeren er de oftest ute hele dagen. Fra ca kl 09 til foreldrene henter dem på ettermiddagen.
På vinterstid prøver de å være ut hvertfall 1 gang på formiddagen eller ettermiddagen, avhengig av temp og været.

ORIGINAL: Nnem

Kan ikke huske at det har vært snakk om en sånt skjema hos oss.

Nå på sommeren er de oftest ute hele dagen. Fra ca kl 09 til foreldrene henter dem på ettermiddagen.
På vinterstid prøver de å være ut hvertfall 1 gang på formiddagen eller ettermiddagen, avhengig av temp og været.

sign

Jepp de har dette skjemaet i bhg her, men de stresser overhode ikke noe med resultatet det viser (treg/rask i forhold til alder)
Jeg fikk se det på foreldresamtalen, og de hadde fylt ut det. Men vi gikk fort igjennom det, og ikke noe mer snakk om det [:)]

Her i bhg er de mye ute! De er stort sett ute to turer i løpet av dagen (så lenge det ikke er ekstremvær da)
Går ut etter samling rundt 0930, er ute til lunch, evt spiser lunch ute hvis været er bra. Går inn og hviler, og deretter er de ofte rett ut igjen, og er ute til de blir henta [:)][:)]

Har ikkje høyrt om noke slikt skjema te no ....

Her er dei mykje ute ... så lenge da ikkje skjer noke spesiellt ... ein gong på formiddagen, er da fint ver så er dei på veg ut nesten før kl 9 ..og etter lunsj kan dei vera ute te foreldra kjem å hentar dei ... spørs på veret/tempraturen ... !

Back
Topp