Trappegrind

Nordaførr

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Noen som har en bra trappegrind å anbefale tel ei bred åpning(118 cm)? Babydan sine har en liten kant nederst når man åpne og den tror jeg kan være lett å snuble i. Noen som har andre gode forslag?
 
Sniker

Oppe i trappen har vi Yngri Y4. Men ser den går til maks 101cm ca, og blir da for kort.
Nede har vi Yngri Y1 med forlengerdel. Med riktige forlengerdeler kan den dekke opptil 129 cm :)
Y1 har kant nede, det er fordi den spennes fast mellom vegg og rekkverk. Kan ikke dele erfaring der da vi har den montert på gulvet nedfor trappetrinnet. Men vil tro det er en vanesak.

Fornøyd med begge to og fås på Barnas hus
 
Vi har rullegitter og er veldig fornøyd med det. Yngri sine går til 120 cm og dreambaby til 140 cm mener jeg :)
 
Sniker

Oppe i trappen har vi Yngri Y4. Men ser den går til maks 101cm ca, og blir da for kort.
Nede har vi Yngri Y1 med forlengerdel. Med riktige forlengerdeler kan den dekke opptil 129 cm :)
Y1 har kant nede, det er fordi den spennes fast mellom vegg og rekkverk. Kan ikke dele erfaring der da vi har den montert på gulvet nedfor trappetrinnet. Men vil tro det er en vanesak.

Fornøyd med begge to og fås på Barnas hus
Takk for svar. Skal sjekke de ut. Er litt skeptisk til kant nede, for er redd for at noen kan komme til å snuble øverst i trappen.
 
Takk for svar. Skal sjekke de ut. Er litt skeptisk til kant nede, for er redd for at noen kan komme til å snuble øverst i trappen.

Samme tanke hadde jeg. I tillegg til at trappeåpningen blir smalere med de typene. Derfor kjøpte vi den andre typen til øverst i trappen. Usikker om/hvor du finner slik til bred åpning som du har.
 
Det er ikke sånn at de klarer å krype/presse seg under?
Nei, ikke sjans :) hvis du monterer den så lavt som mulig så er det ikke mange cm over gulvet. Og den har en slags låsemekanisme som strammer grinden maksimalt hver gang den lukkes, så det er ikke noe "slark".
 
Back
Topp