Trappegrind

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Har dere gode erfaringer med ulike trappegrinder?
Ser barnas hus har tilbud nå, og mimmis. Vi overtar hus i dag og trenger ganske så snart trappegrinder :)

Noen som har gode erfaringer med noen av de nedenfor?


upload_2019-8-11_12-0-26.pngupload_2019-8-11_12-0-41.pngupload_2019-8-11_12-2-36.png upload_2019-8-11_12-3-17.png
 
Vi har god erfaring med den fra BabyDan til 549, men husk å sjekke bredden opp mot trappeåpningen din, vi måtte ha forlengerdel :) De til å trekke ut som duk kan være bra, men noen jeg kjenner hadde en som ble veldig slarkete og rar, vet ikke hvilken type det var :bored:
 
Vi har god erfaring med den fra BabyDan til 549, men husk å sjekke bredden opp mot trappeåpningen din, vi måtte ha forlengerdel :) De til å trekke ut som duk kan være bra, men noen jeg kjenner hadde en som ble veldig slarkete og rar, vet ikke hvilken type det var :bored:

Ja, de som strekkes ser jo litt penere ut kanskje, men vil jo helst ha noe som fungerer over tid. Ba mannen måle når han er borte og tar over huset nå :) iiiiiik
 
Vi har prøvd det rullegitteret, og er ikke fornøyd, funker nok på noen barn og evt opp til en viss alder, for jenta vår på 18 mnd har hengt og dratt så mye i det at det har raknet i sømmene, og det var ikke mange mnd det holdt. Så anbefaler ikke den typen hvertfall.

Nå har vi den på bilde, og er veldig fornøyde da den passer til de fleste åpninger:)
 

Vedlegg

  • DF1A4E4F-46AA-4F6C-821C-04FB3048D333.png
    DF1A4E4F-46AA-4F6C-821C-04FB3048D333.png
    63,5 KB · Visninger: 13
Vi har prøvd det rullegitteret, og er ikke fornøyd, funker nok på noen barn og evt opp til en viss alder, for jenta vår på 18 mnd har hengt og dratt så mye i det at det har raknet i sømmene, og det var ikke mange mnd det holdt. Så anbefaler ikke den typen hvertfall.

Nå har vi den på bilde, og er veldig fornøyde da den passer til de fleste åpninger:)

Takk for svar. Jeg ser jo for meg at det kan bli en del draing. Når denne lille skal opp og frem er det kanskje lettere å holde seg fast og dra masse i den tiden de reiser seg og holder seg fast også.

Godt tips!
 
Vi har hatt både mygate og babydan. Vi hadde en i bånn av trappa, og en i stuedøra, pga bikkjene. Så vi kunne skjerme de fra krabbene baby:p
Var fornøyd med begge to :) ingen av de måtte skrus i veggen.
 
Vi hadde trappegrinder i forrige hus. Den jeg likte best var en sånn vintage-type, sånn i tre som liksom trekkspillaktig bretter seg opp til veggen når den er av. Det geniale med den er at den faktisk ikke er i veien når man ikke stenger trappa. Og så er den mest stilig, syns jeg - men dey avhenger så klart av hva slags stil man har. Vi hadde også sånne (vet ikke merke, men lignende) som Cath94 viste bilde av. De er etter min erfaring mer i veien, men veldig greit at de ikke lager «snublekant» nederst. For de som gjør det syns jeg er litt scary. Ekkelt å snuble i den nedre kanten fra toppen av trappa feks... Så det er nå min erfaring :)
 
Litt a la denne, mente jeg. Fant ikke gode eksempler på nett, og bor jo ikke i det aktuelle huset lenger for å ta bilde :p

Tok vekk litt info da jeg trodde jeg var på skjult... :)
 

Vedlegg

  • BE67BC95-4785-4EDA-B20D-45875468A2E9.png
    BE67BC95-4785-4EDA-B20D-45875468A2E9.png
    104 KB · Visninger: 7
Mange fine tips her, tusen takk. Ser tilbudene varer en uke til så skal tenke litt på det
 
Da vi kjøpte trappegrind, fikk vi beskjed om at det også er forskjell på om man skal bruke den på toppen eller i bunn av trappa. De som man kiler fast i åpningen (altså ikke skrur fast) bør egentlig helst ikke brukes på toppen av trappa, for den KAN løsne hvis man har barn som rister eller lener seg mye på den. Jeg synes også disse rullegitter-grindene virker litt lite solide og hadde i alle fall ikke turt å ha dem på toppen av trappa.

Vi har denne og er veldig fornøyd med den :) Den skrus fast i åpningen. https://www.jollyroom.no/babyutstyr...42158-babydan-grind-med-skruer-flexi-fit-hvit
 
Back
Topp