Trappegrind

februarbaby14

Flørter med forumet
Vi må skaffe oss trappegrind for nå er snuppa begynt å røyse seg opp, så best å trappegrind på plass før ulykken skulle skje. Er det noen her inne som har erfaring om merke og hva som er best å kjøpe?

Vi har trappegrind fra Ikea og er fornøyd med den. Ville kanskje valgt en grind som kunne legges sammen oppover langs veggen hvis jeg hadde valgt igjen. Det tar litt mindre plass når den ikke trenger å være lukket.

ORIGINAL: Kissa84

Vi har trappegrind fra Ikea og er fornøyd med den. Ville kanskje valgt en grind som kunne legges sammen oppover langs veggen hvis jeg hadde valgt igjen. Det tar litt mindre plass når den ikke trenger å være lukket.

Vi kjøpte en slik sammenleggbar på Skeidar. Fungerer kjempeflott. [:)] Mener vi betalte 3- 400 kr for den.

ja trur vi vil ha sånn vi kan legge opp etter veggen når den ikkje er i bruk.
så då skal eg sjekke med Skeidar. Er det sånn tregrind?

vi var i går å kjøpte trappegriner på happyland (svinesund i sverige) i går.
399,- for ulike lengder (samme pris på korte og lange). vi kjøpte de lensgte og samboer kappa de til.

kunne få kjøpt de i hvite (de var for korte for vår del) resten var i bøk, så i dag har jeg malt de hvite.

og ja, de er slik man kan kan sette opp. de står oppe nå as we speak! [:)]

de er veldig kjekke, for man trenger bare en hånd for å åpne de. jeg HATER sånne som man må bruke to hender, veldig kronglete når man går med lillegutt i armen, og må sette han ned for å kunne åpne den.

Vi har da bare en trapp som vi bruker (Trapp til kjellern- men er dør dit ned)..

og en sånn her har vi fått av foreldrene mine vi tenkte å sette den øverst i trappa..
Den er jo å veldig enkel, trenger bare bruke ei hånd på den..

ORIGINAL: havet

Vi har da bare en trapp som vi bruker (Trapp til kjellern- men er dør dit ned)..

og en sånn her har vi fått av foreldrene mine vi tenkte å sette den øverst i trappa..
Den er jo å veldig enkel, trenger bare bruke ei hånd på den..

sånn har vi åå! (hvis det er trappegrind) ligner i hvertfall veldig! [:)]

ORIGINAL: Jeanie85

ja trur vi vil ha sånn vi kan legge opp etter veggen når den ikkje er i bruk.
så då skal eg sjekke med Skeidar. Er det sånn tregrind?

Ja, den ligner den på bildet i et innlegg her. Kan legges sammen opp mot veggen når den ikke er i bruk. Veldig praktisk. [:)]

Vi har sånne som er skrudd fast i dørkarmen, og kan "brettes" opp når den ikke er i bruk. Men den blir veldig fort slapp, og "faller" da i gulvet! Så det er lurt å henge en ring av noe slag rundt toppen på den, så den ikke smeller i hodet på en liten baby [&:]

På den ene kanten så er det jo en "knapp" man må dytte inn når man skal lukke igjen porten, men den har vi slått bort med en hammer. Er mye enklere å ta den opp og igjen nå [:D]  Også festet vi sånne møbelknotter under de nederste "greia", den som subber i golvet. For da blir det ikke merker i golvet når vi bare dytter den opp og igjen.

Noen som skjønte dette? JEG hadde ikke gjort det [8D]

ORIGINAL: BølleBella

Vi har sånne som er skrudd fast i dørkarmen, og kan "brettes" opp når den ikke er i bruk. Men den blir veldig fort slapp, og "faller" da i gulvet! Så det er lurt å henge en ring av noe slag rundt toppen på den, så den ikke smeller i hodet på en liten baby [&:]

På den ene kanten så er det jo en "knapp" man må dytte inn når man skal lukke igjen porten, men den har vi slått bort med en hammer. Er mye enklere å ta den opp og igjen nå [:D]  Også festet vi sånne møbelknotter under de nederste "greia", den som subber i golvet. For da blir det ikke merker i golvet når vi bare dytter den opp og igjen.

Noen som skjønte dette? JEG hadde ikke gjort det [8D]

Hoho! Jeg skjønte det jeg! [:D] Vi har også fjernet den sperra eller "knappen" som du kaller den, øverst for lettere å kunne åpne/lukke. Vi har montert den slik at den ikke henger inn over gulvet når den ikke er i bruk, så ingen fare for at den detter i hue på hverken baby eller bikkje. [:D]

ORIGINAL: Mona_Lisa

Hoho! Jeg skjønte det jeg! [:D] Vi har også fjernet den sperra eller "knappen" som du kaller den, øverst for lettere å kunne åpne/lukke. Vi har montert den slik at den ikke henger inn over gulvet når den ikke er i bruk, så ingen fare for at den detter i hue på hverken baby eller bikkje. [:D]

Ikke dårlig! Jeg er virkelig imponert [8D]
Vi måtte desverre montere de sånn, funka ikke på annet vis. Men vi har dem sjeldent lukket igjen. Men nå har ene bikkja finni ut at det bare er å "dytte litt her, og skvise litt der" så går grinda opp. Så da er de plutselig rett bak meg. Hehe. Og det funker dårlig når jeg skal ut med vogna eller annet tull [:D]

Back
Topp