Trappe ned på Xonvea?

Milliee

Flørter med forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei,

Har gått på full dose av Xonvea i tre måneder. Har hatt en uke med «normal» mengde kvalme; dvs ikke kastet opp, og kun lett kvalme som roer seg når jeg spiser :)gen014). Tenkte derfor jeg skulle forsøke å trappe litt ned på Xonvea, ettersom den gjør meg så sløv. Tok en tablett på formiddagen (12.30), droppet ettermiddagsdosen og deretter to tabletter rundt 22.00. Har imidlertid vært veldig kvalm i hele ettermiddag/kveld.

Er det noen andre som har trappet ned? Ble dere kvalme igjen innledningsvis, eller er det et tegn på at jeg fortsatt bør gå på full dose litt til? Tar gjerne mot tips til hvordan dere evt har gått frem for å trappe ned :Heartpink

/Milliee
 
Hei,

Har gått på full dose av Xonvea i tre måneder. Har hatt en uke med «normal» mengde kvalme; dvs ikke kastet opp, og kun lett kvalme som roer seg når jeg spiser :)gen014). Tenkte derfor jeg skulle forsøke å trappe litt ned på Xonvea, ettersom den gjør meg så sløv. Tok en tablett på formiddagen (12.30), droppet ettermiddagsdosen og deretter to tabletter rundt 22.00. Har imidlertid vært veldig kvalm i hele ettermiddag/kveld.

Er det noen andre som har trappet ned? Ble dere kvalme igjen innledningsvis, eller er det et tegn på at jeg fortsatt bør gå på full dose litt til? Tar gjerne mot tips til hvordan dere evt har gått frem for å trappe ned :Heartpink

/Milliee
Når jeg først trappet ned fra full dose startet jeg med å trappe ned til en på kvelden istedenfor to. Så droppe den på morgenen, så på ettermiddag til jg per nå kun tar en på kvelden. Men det tok ganske lang tid før jeg kom meg dit haha.. Merker nå at kvalmen går litt opp og ned fra dag til dag, så hvis den kommer veldig tilbake en dag tar jeg to på kvelden. Men det virker til å holde per nå med 1-2 kun på kveldstid.

Mange ganger jeg måtte gå opp til full dose igjen i starten fordi kvalmen og spy kom for fullt når trappet ned.. så er mye mulig det er lurt å kjøre full dose til man kjenner at en pille ikke påvirker så mye som den gjør for deg nå. Slitsomt å bli dårlig annenhver dag fordi man tester å ta mindre.

Vet ikke om dette var noe til hjelp, synes det har vært sykt vanskelig å finne en balanse med disse pillene haha. Er ikke noe glad i å ta piller heller så har kjørt huet så sykt for å finne en løsning.. :smiley-ashamed004
 
Jeg forsøkte å trappe ned fra 3 tbl ( 2 kveld og 1 morgen), kom meg til 1 tbl kveld, men da kasta jeg opp 20+ ganger dagen etterpå, trappa raskt opp igjen til 3 tbl for dag, tok flere dager før jeg kom meg igjen :hungover:
 
Tusen takk for tips og råd til fremgangsmåte!

Holdt ut et par dager med kvalme og på dag tre var jeg ikke lengre kvalm om kvelden. Og i dag presterte jeg å uplanlagt trappe ned til to tbl om kvelden (glemte å ta morgendosen). Er enn så lenge ikke kvalm *og krysser fingrene for morgendagen*. Er forøvrig evig lykkelig over å ha glemt det, ettersom jeg de tre foregående månedene nærmest har talt timene til neste dose :smiley-ashamed004

Skal prøve å oppdatere status her i tilfelle det er flere som skal trappe ned etter hvert. Håper virkelig vi snart er kvitt både kvalme, oppkast og xonvea :smiley-angelic001
 
Tusen takk for tips og råd til fremgangsmåte!

Holdt ut et par dager med kvalme og på dag tre var jeg ikke lengre kvalm om kvelden. Og i dag presterte jeg å uplanlagt trappe ned til to tbl om kvelden (glemte å ta morgendosen). Er enn så lenge ikke kvalm *og krysser fingrene for morgendagen*. Er forøvrig evig lykkelig over å ha glemt det, ettersom jeg de tre foregående månedene nærmest har talt timene til neste dose :smiley-ashamed004

Skal prøve å oppdatere status her i tilfelle det er flere som skal trappe ned etter hvert. Håper virkelig vi snart er kvitt både kvalme, oppkast og xonvea :smiley-angelic001
Kan rapportere om at det var en dårlig idé og tydeligvis for rask nedtrapping. 20 min etter dette innlegget, så kastet jeg opp igjen, for første gang på to uker :hungover:
 
Back
Topp