trapp - hjelp!!

Velg et kallenavn

Gift med forumet
Vi bygger hus og dette er trappa vi har fått levert!
Hvem i alle dager lager trapp med rekkverk som dette?
Det er ikke som tenkt, men mannen har sannsynligvis signert
på målene og ikke fått med seg hele løsningen i et stressa øyeblikk!
Det kommer til å koste skjorta å fikse det, men kan vi ha det sånn?
Her må dere komme med innspill! aner ikke om jeg kan leve med denne!!

Jeg har vært og bestilt trapp til vårt hus idag.. og vi gikk for en mer klassisk trapp, men det kommer jo ann på stilen en velger på resten da.. jeg syns sånne trapper er stilige jeg da, og det gikk mye trapper i den stilen sa de på butikken!

men ja.. det vil sikkert koste å få "retta det opp". mest arbeid kanskje da de sikkert må demontere endel.. men hvis du virkelig ikke liker trappeløsningen ville jeg ha sjekka ut hva det kosta å forandre!!

Det er jo gelenderet mot stua jeg ikke liker!

vi skulle ha rekkverk på vanlig måte opp vangen,
og en som gikk langs gulvet i stua for å hindre hull
ned til kjelleren!

kjenner jeg blir helt matt av at det går an å lage noe sånt!

hm.. ja.. ble litt fengselaktig når jeg kikka mer på den fulle veggen med gitter.. Men noe må dere vel ha der.. for at trappa skal være sikker. Usikker på hvordan det blir med rekkverk i annen utførelse også.. Går det ann å tette helt igjen (så det blir vegg lik resten av veggene) der "gitteret" er? Kanskje ikke akkurat det du hadde tenkt deg da men.. Blir jo ikke samme åpne løsningen, men om du må ha en form for stengsel der så hadde jeg nesten vurdert det.. for resten av trappa var jo stilig!

Gelendere var superfint, men ville heller hatt en heldekkende vegg enn de sprinklene. For meg ble det for mye, men det kan jo hende man blir vant til det [:)]

det kommer til å bli dyrt å rette opp nå! men det må gjøres...

og uansett blir det mye rekkverk, men det er stor forskjell
på vanlig løsning og gulv til tak altså!

Jeg liker gelenderet , men ville gjort noe med "gitterveggen"
Hva med å kutte stengene og lage gelender i stedet for hel vegg? Da tror jeg fengselsfølelsen vil forsvinne, og du vil få et mer åpent uttrykk.
evt kan du rett og slett kle veggen igjen selv om dette vil stjele en del lys i trappen....
Tror ikke jeg ville beholdt det slik som det er nå ihvertfall!
Jeg ville tatt en prat med leverandøren, hvem vet, feilen kan ligge hos dem...
Lykke til :)

Takk for innspill!

Trappen er ikke optimalt plassert i huset ettersom den kommer i stua/spisestua,
men det har vi forsont oss med for lenge siden, for det måtte bli sånn.

Jeg er veldig fornøyd med trappen i seg selv, bortsett fra rekkverket som er fra gulv til tak,
som da er gitter. Jeg vil ikke ha det sånn, men de måtte montere opp trappen for at alt det
andre kan bli ferdig i huset så vi kan flytte inn.

Men vi skal ikke ha trappen sånn. må finne en løsning, og skal kontakte en trappesnekker til uka.

Takk igjen for innspill!

ORIGINAL: 2 x Lykke

Gelendere var superfint, men ville heller hatt en heldekkende vegg enn de sprinklene. For meg ble det for mye, men det kan jo hende man blir vant til det [:)]

I tillegg vil nok en lettvegg koste mye mindre enn å begynne å endre på hele trappa..[;)]

Hmmm,var litt av et syn! Fikk dere ikke se tegningene før dette ble laget? Klage på det? [X(]
Mulighet for å ta vekk hele "gitterveggen" og hive opp en vanlig vegg?

ORIGINAL: Mamamora

Hmmm,var litt av et syn! Fikk dere ikke se tegningene før dette ble laget? Klage på det? [X(]
Mulighet for å ta vekk hele "gitterveggen" og hive opp en vanlig vegg?

Mannen har signert noe han trodde var mål-skisse,
men da skjønte han ikke at den så sånn ut!!!
synes uansett det er dårlig av leverandør å ikke si fra når det blir en såpass
spesiell løsning!

vi kan ikke sette opp hel vegg, for det vil ikke bli fint det heller,
men det blir en endring når vi bare finner ut hva vi kan gjøre!

Jeg likte og trappen og gelenderet, bortsett fra den gitterveggen. Tror dere det vil bli mye ekstraarbeid dersom dere kler det igjen til en hel vegg da? tenk så masse fine bilder du kan henge opp i trappeoppgangen der da[;)]

Vi fikk også feil trapp...eller vi trodde det var feil, men hadde heller ikke sjekka grundig. Fassongen var riktig, men vi trodde vi hadde bestilt helt hvit. Og hit kom den ferdig i lakkert tre... Kunne ikke bestille ny, for det ville ha utsatt flyttingen i en mnd. Så sambo tok den med i lakkboksen på jobb og sprøytemala den. Ble veldig fin da. men beholdte trinnene lakkert. Heldigvis siden vi trapp som er kledd mellom trinne, og det samler seg en del støv. Alt ville vært synlig på hvite trinn.

vi kan ikke lukke igjen veggen der gitteret er,
for det vil ikke bli fint. veggen vil se malplassert ut.

enn så lenge blir det gitter, men det skal gjøres noe med det.

ORIGINAL: Ninnimamma

vi kan ikke lukke igjen veggen der gitteret er,
for det vil ikke bli fint. veggen vil se malplassert ut.

enn så lenge blir det gitter, men det skal gjøres noe med det.

hvorfor? jeg tror det blir fint jeg?[:)]

Kjedelig da,sikkert noe dere kunna klaga på å fått redusert prisen. Hva kostet den? Holder på å finne trapp selv,går for hvit,men hvitlaserte eiketrinn. Den er litt dyr,så vi har ikke bestemt oss enda[&:]

Kan ikke utifra bildene skjønne at det skal bli stygt med en vegg der,men kan hende bildene lyger litt[8|]
når jeg ser på bildene ser det ut til at det blir mer helhet over det med en vegg,men,men[:)]

Du må oppdatere når dere finner en løsning![:)]

Back
Topp