Trangt bekken

thrane

Flørter med forumet
Svigermor er all over me og mener at jeg må snakke med lege/jordmor om få målt bekkenet mitt slik at jeg vet om det er for smalt eller ikke.

Er dette noe som er verdt å ta opp, ville ikke de sagt noe selv om de var misstenkelige ?

Jeg veit ikke, men logisk tenkt så trur jeg kanskje jordmora du går til kontroll hos kanskje ville ha nevnt det?  Kan jo bare ringe å høre;) Så slipper du evt maset til svigermor;;) hehe

Hvis det ikke er noe arvelig med veldig smalt bekken i din familie tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over :) jordmor hadde nok sagt noe på vanlig kontroll i så fall :)

thrane skrev:
Svigermor er all over me og mener at jeg må snakke med lege/jordmor om få målt bekkenet mitt slik at jeg vet om det er for smalt eller ikke.

Er dette noe som er verdt å ta opp, ville ikke de sagt noe selv om de var misstenkelige ?

Hva er grunnen til at hun mistenker det? det er uansett en ting de ikke sjekker ut..

De har vel gått bort fra å måle bekken.. Prøver med vanlig fødsel før det evt blir ks har jeg hørt.

Gjelder ikke dette bare kvinner under 155/150cm ?? 

Froni skrev:
Gjelder ikke dette bare kvinner under 155/150cm ?? 

Er bare 155 jeg :-P men vet ikke, dette er noe jeg ikke har tenkt over eller hørt om før hun nå nevnte det. Mulig det er noe fra "gammelt av", hun fikk tross alt min mann som sin siste og han er jo 23 nå, så har skjedd mange endringer siden den gang :-P

Skal på kontroll nå lille julaften, så får høre hva legen sier da ;-)

Jeg ville for sikkerhets skyld ha sjekket det opp. Vet om ei som ikke kunne føde på naturlig måte pga trangt bekken. Dette fant de ut av på forhånd. Jeg tror nå det må være bedre å ha det avklart før fødselen, enn å finne det ut underveis.....det høres VELDIG vondt og slitsomt ut både for deg og babyen. . . Lykke til:))

Står litt her.. 
http://legeforeningen.no/id/131793.0

ut i fra det jeg leser så er det ikke lenger slik at det er nødvendigvis noe problem å ha lite bekken så lenge det ikke er setefødsel?? 

Hør om du lurer veldig... ;) 

Jeg fikk førstemann i 2003 og han ble da tatt med hastesnitt og da viste det seg etterpå at jeg både var trang i bekkenet og at han var stjernekikker hehe skikkelig heldig der..Da jeg fikk nr 2 i 2009 ble det foretatt bekkenmåling på meg men mest for og passe på etter første gang så jeg skulle slippe snittet igjen og heldigvis gikk alt som en drøm..Jeg er bare 153 cm så var vel litt pga høyden og..

Takk for så mange svar og link :-)

Skal høre hva legen sier når jeg først er innom, om det skulle være så trangt så tror jeg at jeg hadde satt mer pris på et planlagt keisersnitt enn et hastesnitt.

Mamma spurte meg om jeg hadde fått beskjed om å ta røntgen av bekkenet, i tilfelle trangt bekken pga høyden, fordi hun fikk det med både meg og lillebror. Spurte jordmor om dette på forrige kontroll, og hun sa det var vanlig at de tok røntgen av bekkenet på lave gravide før, men ikke nå lenger.. Nå prøver de visst med vanlig fødsel først ;-)

Back
Topp