Trange bukser

rampen

Betatt av forumet
Novemberskattene 2014 <3
...da er mistanken bekreftet. Buksene HAR blitt strammere. Synes de gled liksom litt lett ned i denne uka. 7+4 i dag.. og med nr 3... når jeg kjenner nederst på magen så er det hardt innom huden.... og det er ikke muskler :)

Hmm. Litt tidlig kanskje? Men ubehagelig med trange jeans.
 
Her også ! Livmora har kommet over kanten, og ellers er det jo mye tarmer og lignende som ligger over igjen ;p
 
Merker det selv! Har mye vann i kroppen så får merker på bena av sømmene i buksene, ganske underholdende.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmm, ja. Tenkte det var litt tidlig, jeg men. Jaja, det skjer vel fortere når man er tredjegangs. Blir spennende å følge med.
 
Gleder meg til å følge etter dere :) ingrnting her.. :p når fikk dere mage med første da? Jeg er 7+6 nå


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg bruker vanligvis str M i tights men kjenner det begynner å bli litt trangt så har gått opp til str L :p
8+6 idag, men så er jeg ganske oppblåst også da :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
fikk mage rundt uke 20 med de forrige, men da var jeg svær overvektig også og da har man litt å gå på :) Nå er d ikke så mye polstring og rom å gå på i klær:)
 
Jeg er kun 6+5 men merker allerede at det er fryktelig ubehagelig med buksene som strammer over magen (og de var ikke trange for bare noen uker siden!) Gått opp ca 2 kg allerede da, men hadde litt plass å gå på i buksene! Godt det ikke bare er meg :p

Mamma mente det var på tide med en shoppingrunde og kjøpe mammaklær :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Kjøpte meg to nye bukser i går. Ikke mammabukser men noen myke behagelige fra lindex :) ikke lenge siden jeg kjøpte en dongeribukse til jobb, men klarer ikke bruke den lengre for den er litt høy i livet. Blir kvalm bare jeg tar den på....
 
Jeg mener å ha lest at det er fysisk umulig å få gravidmage før uke 12, og at magen kun virker større pga. luft og det at man gjerne legger på seg, men klarer ikke å finne igjen artikkelen. :-/ Jeg påstår ingenting altså, for jeg har virkelig ikke snøring på slikt. Blir bare litt forvirret, egentlig, hehe. :p Selv har jeg ingen mage overhodet, men kan se temmelig gravid ut når jeg har mye luft i magen. Mange bukser er ubehagelige å bruke, så går stort sett i joggebukse uten strikk i livet.
 
Jeg mener å ha lest at det er fysisk umulig å få gravidmage før uke 12, og at magen kun virker større pga. luft og det at man gjerne legger på seg, men klarer ikke å finne igjen artikkelen. :-/ Jeg påstår ingenting altså, for jeg har virkelig ikke snøring på slikt. Blir bare litt forvirret, egentlig, hehe. :p Selv har jeg ingen mage overhodet, men kan se temmelig gravid ut når jeg har mye luft i magen. Mange bukser er ubehagelige å bruke, så går stort sett i joggebukse uten strikk i livet.
Har lest det selv! Jeg også har fått skikkelig "MAGE", såpass at noen på jobben spurte om jeg var gravid pga magen(og da prøvde jeg tilogmed å skjule den), men siden det så tidlig regner jeg med at den bare er oppblåst egentlig:p Men det er jo pga babyen uansett, så jeg føler jo fortsatt at det er gravidmage:)
 
Når livmora kommer frem fra skambeinet må det vel være mulig å få litt mage, tenker jeg da. Den dukker vel opp rundt uke 10-12. :)
Dere som har merka livmora, hvor langt var dere kommet da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Når livmora kommer frem fra skambeinet må det vel være mulig å få litt mage, tenker jeg da. Den dukker vel opp rundt uke 10-12. :)
Dere som har merka livmora, hvor langt var dere kommet da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mener å huske at det er det som skjer i uke 12, og at det derfor ikke skal være mulig å få mage før det. Men igjen: skal ikke påstå noe! :p Er fire år siden jeg leste det, og det var i forbindelse med at storesøsteren min var gravid og hun fortalte om artikkelen.
 
Et eller annet er det nå. Om det er selve gravidmagen eller ikke, det skal jeg ikke være så sikker i å påstå, men at det er noe der inne som presser resten ut. DET er jeg rimelig overbevist om. Selv mannen sier at han ser forandring - men kan være oppblåsthet og at noe presser resten ut :)

Nå måtte jeg bare gi opp å ha på dongeribuksa, og hoppet inn i en myk og komfortabel bukse fra Cubus. Denne bor jeg i resten av dagen.
 
Jeg fant ikke den samme artikkelen, men her står det litt om det: http://mammanett.no/gravid/hvor_stor_mage. Det er i praksis ikke mulig å kjenne eller se livmoren før uke 12 da den ikke har vokst opp til skambeinet ennå. :) Men om det jeg leste på en eller annen legeside stemmer, så kan man kjenne tarmene og blæra når det er fult. Jeg kjenner noe hardt i magen om morgenen, men det forsvinner så fort jeg får tisset. Så jeg tviler ikke på at folk kjenner og ser noe, det er bare ikke det de tror/håper. ;) Men for all del, skulle gjerne sett magen med en gang, jeg. Og jeg tar meg selv i å nyte synet av min oppblåste mage når den er på det verste, hehe. Men magen kommer da tidsnok, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet.
 
Her hverken ses eller vises det på klærne enda :)
 
Bare lurer på en ting. Blir magen på en måte "borte" igjen mellom denne tiden da den er oppblåst og da man får ordentlig mage rundt uke 17, 18, 19? Eller er det vanlig at når man først har fått den oppblåste magen, så er den sånn frem til da, og da vokser den enda mer?:) kanskje dumt spørsmål, men jeg aner ikke! :p
 
Det er fullt mulig at livmora kommer opp av skambenet før uke 12 om du er flergangsfødene. Spesielt om det ikke er lenge siden du har født. Livmora er en muskel og har blitt strekt og derfor strekker den seg raskere de neste gangene
 
Back
Topp