Tranflekker

sorry [8|]

eneste tipset jeg har er å ha de nakne når du gir det [;)] gulpekluter lukter tran her etter jeg har vasket de til og med [:'(]

Ja,det er akkurat det det gjør... hatt noen "uhell" der det har blitt gulpet opp igjen, og det STINKER jo! sambo brakk seg ene gangen det skjedde,hahahha...tok noen kluter ut av tørketrommelen nå, og det er gule flekker som lukter tran. [:'(]

ORIGINAL: dørti gullkorn

oooorket ikke transtanken lenger jeg, så gikk over til d-dråper... [8D]
men ikke noe tips til deg nei[&:] tranflekker og lukt er noe driiiiit[&o][X(]

Er det lettere å gi også? tar jo tran selv,så er kun d-vitaminene han ikke får i seg via melka liksom..

Bruker tran med sitronsmak, har ikke merket noe til flekker på frottésmekken vi bruker... Men stanken ja, hvordan kan den forsvinne?[&:]

Pappaen kommenterer innimellom at bebi lukter fisk..hihi.. gir også med sitronsmak, fikk den på helsestasjonen [:)]

kan man gi den med sitronsmak til de små? Med storbror fikk jeg beskjed om at de små bare bør få vanlig tran og ikke den med sitron. 

ORIGINAL: addi

kan man gi den med sitronsmak til de små? Med storbror fikk jeg beskjed om at de små bare bør få vanlig tran og ikke den med sitron. 

hmmm... regner med det, i og med at vi i våres kommune får den på seksukerskontrollen på helsestasjonen... men det er vel med det som med alt annet,"ekspertene" blir aldri enige [;)]

ORIGINAL: t0mmelise

sorry [8|]

eneste tipset jeg har er å ha de nakne når du gir det [;)] gulpekluter lukter tran her etter jeg har vasket de til og med [:'(]

signere denna. eg heiv nåken kluter ol i søppelet pga tranlukt. usj. å d va etter at dei var blitt vaska[:'(]

Desverre ingen tips her..Men vi pleier alltid å gi minien tran når vi sitter oppreist med han naken på fanget (rett før han får på nattisen) Har da er papirstykke i hånden som vi tørker med underveis så sprøyter jeg litt og litt inn om gangen fra spøyta helt inne i gommen. Ikke fått på noe klær enda og han har fått tran i 1mnd [;)] Men han gulper heldivis lite da [8D]

Ja heldigvis så gulper emilie også lite så det har bare skjedd på 2 stk ennå.. men gir henne naken på stellebordet når hun ligger.. hun har likt smaken helt siden hun begynte å få det.. svelger det rett ned å ligger der å bare ser på oss [:D]

me burde begynt på dei dråpane. har egentlig kutta tranen ut for ein liten periode. hu gulpe heilt ekstremt, så vil drøya d t hu gjør mindre av d.

Jeg fikk anbefalt d-dråper av noen venninner og har bare brukt det selv om jeg ikke tar tran selv. Helsesøster sa ingenting på det [:)] De har ingen smak eller lukt og lager ikke flekker på klærne. Den som jeg har drypper du 5 stk av i munnen til mini hver dag. Ingen problem, lettvint og greit [:)]

fekk eg beskjed om når eg var hos hs...

ORIGINAL: dørti gullkorn

oooorket ikke transtanken lenger jeg, så gikk over til d-dråper... [8D]
men ikke noe tips til deg nei[&:] tranflekker og lukt er noe driiiiit[&o][X(]

Jeg og!!!! HATER tranlukt[:'(][:'(][:'(][:'(]

har heller ingen tips til å få bort flekker desverre - me kan alltids dytte litt for deg[:)]

Legg klutan i klorin, da forsvinn i allefall de gule flekkan. Også vask klutan etterpå. Hvis e får flekker på hvitt tøy eller farger av med et uhell så legg e klærne i klorin mens de enda e våte, og da forsvinn misfargingen. Også vaska e de på nytt for å få bort klorin-lokta.

Man kan jo gi tranen sent på kvelden...da er den forhåpentligvis såpass langt ned i systemet at den ikke gulpes opp igjen når morgenen kommer[;)]

Tørk med våtservietter eller tørkepapir.....ikke kluter[;)]

ORIGINAL: sorciere_

fekk eg beskjed om når eg var hos hs...

i vår kommune har det iiingenting å si om de får med eller uten sitron [;)]

ORIGINAL: t0mmelise

sorry [8|]

Jeg pleier å gi tran mens han er naken, også tørker jeg det som eventuelt måtte komme ut med en og samme gasklut hver dag i en ukes tid også kaster jeg den, for de blir jo ikke rene igjen i vask! Har funnet 6 pk med gaskluter til 29 kr på Rema 1000, så ja, da blir det desverre bruk og kast [:-] 

Back
Topp