Tranebær Juice.

Ametyst83

2005♡2011♡2023
Tilgangsansvarlig
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Fastelavnsbollene 2026
Kan man drikke det når man er gravid? Jeg kjøpte med en Tranebær saft i går for det er jo veldig bra mot UVI.., men kan man drikke det?

Ja det vil jeg jo tro! Er vel ingen grunn til at det skal være farlig? :)

ORIGINAL: Nummi

Ja det vil jeg jo tro! Er vel ingen grunn til at det skal være farlig? :)

man vet jo alder [8|] man skal jo holde seg unna så mye disse dager..

Nå har jeg lest at UVI kan gjøre at man får premature rier [&:] jeg begynner og få det for det svir når jeg tisser... Herregud jeg blir skikelig redd jeg nå [:(]

urinn min var ikke veldig bra når jeg var hos legen, så de skulle dyrke den til neste gang. Men det får du jo medisiner mot?

ORIGINAL: maltesers

urinn min var ikke veldig bra når jeg var hos legen, så de skulle dyrke den til neste gang. Men det får du jo medisiner mot?

Jeg ringte til lege kontoret nå og jeg skal dit kl 14.15 er litt heldig for fastlegen min jobber der i dag [8D]
så da begynner jeg på antibiotika i dag.. er ikke bra med UVI når man er gravid [&:]

bare be om en sjekk av urinen din å så blir du sikkert satt på selecsid , det for jeg hver gang jeg har sånt skitt men hjelper og er ikke farlig for barnet og tranbær juice og saft kan du bare drikke masse av det forbygger jo så fint også :)

Sjekker de for uvi når man er på kontroll hos legen? hver gang tenker jeg på? eller må man be om det hvis man har mistanker?

ORIGINAL: Nummi

Sjekker de for uvi når man er på kontroll hos legen? hver gang tenker jeg på? eller må man be om det hvis man har mistanker?

Du skal ha med deg en urinprøve hver gang du skal på kontroll til lege evt jordmor.

kan ikke tro at tranebær er noe farlig..[;)]

ADVARSLER / BIVIRKNINGER / KONTRAINDIKASJONER
Det er ingen kjente, alvorlige bivirkninger av tranebær. Drikker du store mengder tranebærsaft, kan det imidlertid utløse diaré. Det er ikke angitt noen kontraindikasjon på bruk av tranebær under graviditet eller amming, og det er heller ingen kjente interaksjoner med antibiotika. Tranebær fungerer imidlertid ikke som noen erstatning for antibiotika ved alvorlige urinveisinfeksjoner, men kan brukes som en understøttende behandling. Forsiktighet må utvises ved samtidig bruk av tranebær og blodfortynnende medisin (f.eks. Marevan).

det er hva soms tår nederst på ROLV sin side (side om urter etcetc)

Link:
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vacc_mac.htm

Har vært hos legen [:)] fikk medisin og urinen er sendt til dyrking.

Back
Topp