Tran

Mina

Gift med forumet
Assistert-jentene
♡Junigull 2016♡
Sommerfuglene
Påskekyllingene 2020
Min er 10 måneder. Fikk beskjed fra lege og helsesøster at det var ok å bruke d-vitaminer istedenfor tran, ettersom mye gulp i starten ville gjøre at tran ødela klærne (og luktet vondt). Er det ok å fortsette med d-vitaminer, eller burde jeg på et tidspunkt gå over til tran? Når er det eventuelt anbefalt å bytte til tran?
 
Min er 10 måneder. Fikk beskjed fra lege og helsesøster at det var ok å bruke d-vitaminer istedenfor tran, ettersom mye gulp i starten ville gjøre at tran ødela klærne (og luktet vondt). Er det ok å fortsette med d-vitaminer, eller burde jeg på et tidspunkt gå over til tran? Når er det eventuelt anbefalt å bytte til tran?

Hei!
Man får anbefalt tran pga D-vitamin, barnet får nok D-vitamin fra morsmelken de 4 første ukene og så trenger barnet mer og det anbefales derfor tran eller D-vitamin dråper. Du kan godt fortsette å gi d-vitamin, men fordelen med tran er at barnet ditt også får omega-3. Du kan godt gi tran nå og se hvordan barnet ditt liker det, barn er jo også forskjellige i hva du liker så her må man rett og slett prøve seg litt frem.
 
Back
Topp