Tran

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Prøvde en periode da hun var mindre å gi tran, men det ble bare gris. Har gitt D-vitamin, men tenkte å prøve tran igjen. Hvilken type gir dere? Skje, sprøyte eller noe annet? Ser det selges geleputer, men aldri vært borti det før.
 
Her gir vi vanlig tran uten smak, med sprøyte. [emoji16]
 
Æææh nå har det sklidd ut igjen gitt! Takk for påminningen!

Storesøster får velge mellom tran uten smak, "fisker" (det du mener med geleputer kanskje?) eller d dråper. Småen får d dråper, sover så urolig på tran men gir det innimellom (gir om kvelden, gulper tonnevis om jeg gir det når han skal være lenge våken)
 
Jeg har gitt D dråper men nå nekter hu å åpne munn den luringen. Prøve med tran kanskje..
 
Her er tran kjempegodt. Gaper som bare det når han ser sprøyten med tran. Sier til og med nam når han får det. [emoji1][emoji1360] Jeg gav dråper i begynnelsen da(frem til 4 mnd ca), for da var det baare gris med tran..
 
Her er tran kjempegodt. Gaper som bare det når han ser sprøyten med tran. Sier til og med nam når han får det. [emoji1][emoji1360] Jeg gav dråper i begynnelsen da(frem til 4 mnd ca), for da var det baare gris med tran..

Jeg og slutta pga gris, men nå er hun så glad i all mat, så har et håp om at det bare er å gi. Gir du vanlig tran?
 
Jeg og slutta pga gris, men nå er hun så glad i all mat, så har et håp om at det bare er å gi. Gir du vanlig tran?

Jeg gir helt vanlig møllers tran ja. De med smak er jo bare fæle. [emoji87][emoji28]
 
Vi gir tran uten smak med sprøyte. Har gjort det siden fylte fire uker. Kan anbefale å gi tran på stellebenken uten klær. Da slipper du stygge flekker som aldri går bort.
Mener å ha lest et sted at smakstilsatt tran ikke er bra for babyer, men kommer ikke på hvor. Mannen (og jeg innimellom) har alltid tatt tran uten smak, så da ble det naturlig å gi den samme til babyen også.
 
Uff jeg er ELENDIG på å gi d dråper eller tran.. Helt ærlig ikke gjort det på flere mnd. Baaah, mammapoliti skyt meg :p
 
Uff jeg er ELENDIG på å gi d dråper eller tran.. Helt ærlig ikke gjort det på flere mnd. Baaah, mammapoliti skyt meg :p

Ikke jeg heller.. hun begynte plutselig å nekte å åpne munnen for dråpene, og så har jeg bare glemt det.. kan jo prøve å gi tran på skje forsåvidt. Kan jo bli et morsomt syn :p
 
Ikke jeg heller.. hun begynte plutselig å nekte å åpne munnen for dråpene, og så har jeg bare glemt det.. kan jo prøve å gi tran på skje forsåvidt. Kan jo bli et morsomt syn :p
Hvor lenge holder sånne d dråper seg egentlig? Har en i kjøleskapet ennå :p
 
Vi gir tran uten smak med sprøyte. Har gjort det siden fylte fire uker. Kan anbefale å gi tran på stellebenken uten klær. Da slipper du stygge flekker som aldri går bort.
Mener å ha lest et sted at smakstilsatt tran ikke er bra for babyer, men kommer ikke på hvor. Mannen (og jeg innimellom) har alltid tatt tran uten smak, så da ble det naturlig å gi den samme til babyen også.
Her da HS det var ok å gi med smak når hun var såpass stor. Men ikke til de minste, aner ikke hvorfor da[emoji28][emoji28]
 
Her da HS det var ok å gi med smak når hun var såpass stor. Men ikke til de minste, aner ikke hvorfor da[emoji28][emoji28]
Sikkert ikke farlig, men leste at det var lurt å unngå under to år. Men hvis helsesøster har sagt at det er ok, så hadde jeg ikke brydd meg mer om det - jeg husker ikke engang hvor jeg har lest det...
 
Sikkert ikke farlig, men leste at det var lurt å unngå under to år. Men hvis helsesøster har sagt at det er ok, så hadde jeg ikke brydd meg mer om det - jeg husker ikke engang hvor jeg har lest det...
Hmm, ja kanskje jeg skal dobbelskjekke med den mye HS vi har fått[emoji28] Massevis av motsiende råd rundt om, ikke rart vi blir forvirret[emoji14]
Men den med smak helsker hun, smatter den i seg, mens den uten sputter hun ut[emoji23][emoji23]
 
Aner ikke. Min står forsåvidt på badet så mulig den ikke er bra lenger?!

Skal stå kjølig står det på den. [emoji4]

Du kan blande i mat/drikke om hun ikke vil ta dråper.
 
Er en type d-dråper man kjøper på helsekost som kan stå romtemperert, den bruker vi! Står på badet, så mye lettere å huske på i forbindelse med kveldsstellet slik :) Nå som verste gulpinga er over går vi nok tilbake til tran når d-dråpene er tomme, han elsker alt av fisk og gumlet nedpå hermetisk sild til frokost i dag, så tipper tran går greit :p
 
Back
Topp