Tran

Lille fikk en dråpe på tunga liggende på stelleunderlaget nå. Gapte veldig, kunne godt fått en dråpe til liksom. [emoji28]

Lille fikk en dråpe på tunga liggende på stelleunderlaget nå. Gapte veldig, kunne godt fått en dråpe til liksom. [emoji28]

Haha, min ser på meg med et blikk som tilsier "hva faen er det du gir meg?!" og like etter kommer tårene [emoji28] Gir litt og litt da, og med siste rest i dag så hadde faktisk gråten stoppet. Går fremover!

Haha, min ser på meg med et blikk som tilsier "hva faen er det du gir meg?!" og like etter kommer tårene [emoji28] Gir litt og litt da, og med siste rest i dag så hadde faktisk gråten stoppet. Går fremover!

Hehe :) er jo slik med tilvenning av smaker senere også, oftest må de smake mange ganger på noe før de liker det :)

Nå lukter det tran av puppen min. [emoji23] ser frem til klesvasker hvor tranlukta har spredd seg til alt, siden han gulper litt, men jaja. Kommer til å fortsette å gi tran :) er jo omega 3 som jeg føler er poenget, ikke bare D-vitamin :)

Vi kjøper sånne ampuller på apoteket (den oransje boken) der de skal ha en hver dag. Brukte disse på storesøster også og de er veldig gode. Blir lite søl faktisk og jg er litt opptatt av at de skal ha ordentlig tran og ikke bare d-vitamin her (tvillinger 5 uker). Presser bare ut litt og litt og det funker veldig bra. Virker som de liker smaken, eller, de godtar den iallefall. Står klar med en liten engangsklut ved munnen deres da, i tilfelle det renner noe ut. Lite digg med den fiskelukten. ;)

Jeg gir all medisin og tran på flaskesmukk. Ta det før måltid, da super de det i seg uten å få med seg smaken noe særlig. Om jeg ikke har rene gir jeg på sprøyte men da litt og litt, de blir relativt fort vant dog og svelger fint unna

Og jeg gir med sitronsmak... min forgje helsesøster synes det var helt håpløst at man ga uten for de fleste godtok sitonen fortere og ungen tar ikke skade av smaken. Min får feks all medisin utblandet i solbærsaft

Jeg har et problem..
Jeg blir dårlig av tranlukt selv, og nå har jo babyen begynt å lukte tran.
Finnes det noe som ikke lukter direkte tran jeg kan bruke? Hva lukter den som smaker sitron?

Jeg har et problem..
Jeg blir dårlig av tranlukt selv, og nå har jo babyen begynt å lukte tran.
Finnes det noe som ikke lukter direkte tran jeg kan bruke? Hva lukter den som smaker sitron?
Har du prøvd de kapselene? Synes ikke de lukter tran.

Jeg ga lillemann tran for første gang i dag( på morgene), og det virker som at han fikk vondt i magen av det..
Jeg går over til D-vit i morgen, får heller prøve tran igjen litt senere

Jeg ga lillemann tran for første gang i dag( på morgene), og det virker som at han fikk vondt i magen av det..
Jeg går over til D-vit i morgen, får heller prøve tran igjen litt senere

Har forstått det som at noen babyer kan få vondt i magen av tran ja. Er nok en del tøffere for systemet enn d-dråper. D-vitaminer er det viktigste, er heldigvis omega-3 i både mm og mme også:)

Har forstått det som at noen babyer kan få vondt i magen av tran ja. Er nok en del tøffere for systemet enn d-dråper. D-vitaminer er det viktigste, er heldigvis omega-3 i både mm og mme også:)
Ja :) var det jeg leste meg frem til også. Jeg tar selv tran hver dag, og har et sunt og variert kosthold :)

Har hørt at man kan pumpe seg og blande i tranen i en flaske, også gi. Har ikke prøvd selv enda, men kan hende det funker. :-)

Back
Topp