Tran..

Lisajenta12

Gift med forumet
Julimammaer 2016
Ga ca to dråper romtemperert tran med sprøyte i ettermiddag. Han skar tydelig grimase og sutret litt med en gang, en time etter begynte han å hylgrine. Aldri sett på maken:/ håper det er tranen sin feil altså. Har dere andre kommet i gang med tran?
 
Vi har gulpebaby, så vi gir d-vitamindråper :)
 
Har også gulpebaby.. Farao så det stinker.. Går over på dråper i morgen..
 
Her var tran håpløst å få ned, så vi og bruker D-vitamin dråper til han blir litt større.
 
Gir litt av begge deler, men ikke hver dag. Tran er kun noen få dråper og så øker vi etterhvert. Av og til blir det litt søl ja...
 
Vi gir han tran. Hele huset stinker, haha :)
Han begynner å bli vant til smaken nå, etter 1,5 uke!
 
Får kun D-vitaminer (lactocare).
 
Synes ikke det stinket, men fikk ikke tran selv og har aldri hatt lyst til å smake.
Storesøster fikk ikke fordi de var tomme på helsestasjonen:p bare rart at han så ut til å bli kjempeurolig av de få dråpene.. fortsetter nok å gi d-vitamin også kan jeg prøve litt tran av og til fremover for å se om det går bedre:p
 
Gir mindre enn det som står på pakka, og ikke hver dag.

Ansiktsuttrykket tyder ikke på at han liker det noe særlig :confused: men har kjøpt sånn med sitronsmak nå, og synes selv at den smaker himmelsk i forhold til den vanlige! Men tviler på at han vil stinke noe mindre av den.
 
Har prematur-jente som får jern og sanasol. Fikk valget mellom tran + folsyre eller sanasol. Sanasol er enkelt (slipper folsyre i tillegg) og lukter ikke grusomt. Den danske overlegen lo litt av at alle absolutt skulle ta tran i Norge.
 
Har styrt unna tran med begge. Blir Ddråper når eg husker på å gi.
 
Tenker jeg starter med tran først etter å ha introdusert fast føde. Har hørt det fort kan bli vanskelige flekker både her og der. Bruker D-vitamin-dråper nå, og det fungerer i hvert fall veldig bra. En bitteliten grimase, ellers alt fint.
 
Her begynte lille å spytte ut tranen så fant ut at jeg like greit kunne gå over til d-vitamin dråper:)
 
Har ei lita ei på snart 6 uker og tenkte å begynne med tran neste uke når jeg kommer meg på apoteket og får tak i easytran. Men har gulpebaby, så forstår det slik på andre her at det da er bedre med d-vitamindråper? Førstegangsmamma her, så tar i mot tips med et stort takk!
 
Har ei lita ei på snart 6 uker og tenkte å begynne med tran neste uke når jeg kommer meg på apoteket og får tak i easytran. Men har gulpebaby, så forstår det slik på andre her at det da er bedre med d-vitamindråper? Førstegangsmamma her, så tar i mot tips med et stort takk!
Tror det er mest pga at tran setter stygge flekker..:p kan fint gi det når de skal være naken en stund:) pakke hun inn i håndkle etter bading feks
 
Har ei lita ei på snart 6 uker og tenkte å begynne med tran neste uke når jeg kommer meg på apoteket og får tak i easytran. Men har gulpebaby, så forstår det slik på andre her at det da er bedre med d-vitamindråper? Førstegangsmamma her, så tar i mot tips med et stort takk!
Jeg gir på kvelden under stell. Om han gulper så er det pysjen som blir flekkete, og det bryr jeg meg ikke så mye om :)
 
Back
Topp