Tran

Selmaen

Glad i forumet
Da har vi kommet til 4 uker etter fødselen, og har i dag startet med tran. Kjøpte Easy tran, og snuppa svelget, dog med noe grimaser:p har flere kommet i gang? :)

Vi kjører d vitamin dråper pga mye gulping! Mer stinker fisk av hele babyen! Så tar jeg tran daglig så får hun det via morsmelka;)

De skal ha 5 ml innen 6 måneder. Vi har startet med 2 ml (det er det Easy tran sprøyta rommer )

Vi startet da vesla var 4 uker, men hun ble dårlig i magen av den, ble urolig og spøy opp hele mageinnholdet flere ganger. Nå får hun D-vitamindråper, det går fint :)

Har ikke fått no beskjed om dette jeg..

Fankern, siden den teite d-vitamin dråpene skal stå i kjøleskap glemte jeg de i dag igjen! Hun har kun fått det 1 gang på 2 uker stakkars:/

Hadde vært enklere om den kunne stå på feks badet, da ser man den hver dag og kan ta den med stellet.

Jeg synes hele ungen lukter så voldsomt tran i mange timer.... Blir nok d dråper her neste uke;)

Fankern, siden den teite d-vitamin dråpene skal stå i kjøleskap glemte jeg de i dag igjen! Hun har kun fått det 1 gang på 2 uker stakkars:/

Hadde vært enklere om den kunne stå på feks badet, da ser man den hver dag og kan ta den med stellet.
Uuups, skal de? Jeg har den stående ved stellematten jeg :/ Akkurat som du skriver, for at vi skal huske det!

Når på døgnet gir dere tran? Min ha sa vi kunne begynne med 1 ml og trappe gradvis opp. Tror jeg lar EasyTran sprøyta stå framme så jeg husker :)

Jeg gir før "kveldsmaten" før hun stelles og skifter til pysjen. Legger henne ned på sofaen med en klut under og gir henne det fra en vanlig teskje.

Her har han kun fått tran ÉN gang, og han er 8 uker... Har endelig fått kjøpt EasyTran, så nå skal jeg prøve å huske det. Teskje var skikkelig fail... :P

Back
Topp