Tran

Chriztine

Forumet er livet
Augustmødrene 2014
Desemberskatter 2016
Har dere begynt å gi tran?
Blir anbefalt å begynne med det fra ca 4 uker, så vi kjøpte det i dag.

Sent from my iPad using BV Forum

Vi skulle få på 6 ukers kontrollen, så venter til da :)

<3 lille spire <3

Vi begynner i dag 4 uker :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

begynner på d vitamin dråper neste uke når hun er 4 uker.. :)

Vi har ikke begynt. Men burde vell.. Lille er jo 4uker nå, så :)
Ja, var det vi fant ut også. Kjøpte tran i dag og ga det, men det var ikke så populært :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har en skikkelig gulpebaby og vurderer derfor å gi d-vitamindråper i stedenfor. Tran setter flekker på klærne:/ Er det veldig mye forskjell på tran og d-vitamin dråper sånn? Forstår jo at tran sikkert er best men..

Tipser dere som har gulpe-babyer om å heller bruke d-dråper... Så slipper man at ALT lukter fisk :p

Tran er best, men tror nok ikke ungen din lider noen nød om du gir vit-D istedet. Er nok ikke så stor forskjell. Det fins også tran med sitronsmak. Den ble anbefalt av HS her om man har gulpebaby for å slippe lukta.

Jenta vår får tran multivitaminer og folat- smatter det i seg fra sprøyter :)
Hun lukter desverre tidvis gammel fisk da hun gulper når hun blir lagt ned :(

Får på 6 ukers kontroll

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har en skikkelig gulpebaby og vurderer derfor å gi d-vitamindråper i stedenfor. Tran setter flekker på klærne:/ Er det veldig mye forskjell på tran og d-vitamin dråper sånn? Forstår jo at tran sikkert er best men..
La klærne være skitne! Gi babyen det h*n trenger... Har ikke du tenkt om d?

22 aug 2014

Gårgreit å ta ut litt så den få temperert seg. Men om babyen sluker iskald tran er det jo ingen sak ;)

Vesla her er 8 uker og vi prøvde tran daglig i 2 uker til 6 ukers kontroll. Og det bare renner ut igjen. Hun bruker også folat og jern grunnet lav fødselsvekt og det glir ned. Men tran, det vil hun ikke ha. Så nå gir vi D-dråper. Tenker gjenoppta tran forsøket når hun blir litt større.

Her blir det d-vitamindråper. :)

Vesla her er 8 uker og vi prøvde tran daglig i 2 uker til 6 ukers kontroll. Og det bare renner ut igjen. Hun bruker også folat og jern grunnet lav fødselsvekt og det glir ned. Men tran, det vil hun ikke ha. Så nå gir vi D-dråper. Tenker gjenoppta tran forsøket når hun blir litt større.

Er Ikke så rart at tran ikke faller i smak, det har jeg heller aldri likt. Anbefaler algolje som også har fullverdig omega-3 og 6, med en noe søt smak. Nevøen min elsker det og har fått det siden han var 4 uker. Om det høres interessant ut kan jeg høre hvor hun får tak i det :)

Har gitt to ganger :-) ble mye gris ;) men hun klaga ikke da

Back
Topp