Tran

Lillfisen

Glad i forumet
Vet at man skal / kan gi tran etter fire uker. Minsta var fire uker her i går. Men jeg husker ikke fra sist hvordan man gjorde det. Sprøyte? Skje? Hvor mye?

Vet at vi får en flaske tran og litt info på 6ukers kontrollen, men tenkte vi like gjerne kunne komme i gang :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Småen her var også 4 uker i går, tenker vi skal prøve med tran i dag:) De skal starte med 2,5 ml, og øke gradvis til 5ml når de er 6mnd. Med storebror brukte vi engangssprøyter fra apoteket, denne gangen har jeg kjøpt easy-tran sprøyter.
Med storebror ble vi rådet til å gi tran på kvelden, da gulper de visst mindre, og slipper å kjenne tran smaken hele dagen. Det er også lurt å gjøre det uten klær eller med smekke/klut til å beskytte klær, siden det setter flekker som ikke går bort.

♡appen♡
 
Takk for tips :) da er det bare å fikse noe sprøyter. Aldri hørt om easy-tran. Er det også fra apoteket?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Ja, de hadde dem på apoteket her iallfall. De skal passe ned i tran flaska, og holder sikkert lengre, engangssprøytene ble fort slitt og måtte byttes ut ofte.

♡appen♡
 
Bruker teskje her. Bare heller det inn :) Han har ikke noe i mot det. Jeg har sånn tran med god smak på(sånn at jeg også kan ta, brekker meg av vanlig tran), vet ikke om det kanskje er galt å gi til lillemann? Noe oppi der de små ikke skal ha?
 
vesla får en liten ts tran om kvelden før vi bader :) hun liker det ikke! men gaper likevel hver kveld i håp om at det er noe godt, hehe :p barn som får MME trenger bare 2,5 ml siden det er D vitamin i MME, mens barn som får morsmelk skal ha 5 ml, sa helsesøster til meg :)
 
Syns det var en enorm mengde tran man måtte gi, så vi gir D-dråper foreløpig. Får prøve å gå over til tran etter hvert..
 
Fikk endelig begynt i dag, nå er hun 5 uker. Husker med storesøstra at de hadde ihvartfall 2 forskjellige engangssprøyter på apoteket. Den som det var litt lilla på holdt mye bedre enn den vanlige man får
 
Back
Topp