Tran

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Har dere begynt å gi tran enda?
Prøver å manne meg opp til å begynne med det..

Har kjøpt disse EasyTran-sprøytene, men lurte på en sak.. Alt skal jo kokes nå når de er så små, og disse tåler ikke det, så holder det da å vaske dem i såpe og vann, eller må jeg vente med å bruke dem til han blir litt større og heller bruke noe annet nå i starten??

jeg tenkte på det samme...men vår lillemor gulper så mye at jeg orka ikke tanken på å gi henne tran, for så å få trangulp på alle klær gjennom dagen  derfor gir jeg henne D-vitamin dråper i stedet.  5 dråper på ei skje om dagen. Kjøpte ei babyskje i plast som jeg koker hver dag. Og de skal visstnok være like bra som tran, men luktfri!

Vitaminene er jo de samme i begge deler, men de får jo ikke omega3-fettsyrene når de får D-vitamin dråpene, så tenkte jeg fikk prøve tran først. Men det frister ikke mye med hverken lukten, gulpingen eller flekker som ikke går av emoticon Har utsatt og utsatt, men det er vel på tide å manne seg opp og komme i gang.

Jeg ga snuppa tran for første gang i dag :) Det gikk greit, men hun syns ikke det var noe godt :) Men det gikk ned ;)

Men så bruekr hun heldigvis ikke å gulpe, så jeg håper jeg klarer å ikke ødelegge klærne hennes :)

Jeg brukte en vanlig plastprøyte og sprøytet det i munnen hennes, hun ble ikke fornøyd, men men ;)

Mannet meg opp og fant frem tranen i går. Tenkte jeg fikk begynne i det små og gi ham en sjanse til å venne seg til smaken, så jeg gav ham bare rundt 0,5 ml. Og takk og lov for det!! Det kom rett opp igjen. Han har gulpet i hele natt og det lukter tran av alt. ÆSJ! emoticon Skal prøve et par kvelder til og se om det går seg til, men jeg kjenner at terskelen for å bruke D-vitamin dråper er veldig lav på nåværende tidspunkt!

Huff, ja det skjønner jeg. Ikke noe morsomt når det blir tran på alt! og lukten er jo ikke særlig hærlig den heller :/

Lykke til videre med prøvingen :)

Takk for det!

Det er ikke verdens undergang om han ikke vil ha det. Jeg tar trankapsler hver dag, så han får det gjennom melken min, og hvis han da får dråper i tillegg, så må vel det være greit, skulle jeg tro. Så får vi heller gi ham disse Omega3-fiskene med fruktsmak når han blir stor nok til å spise det.

:)

jeg tar også tran kappsler hver dag :) 

men gir henne også litt så hun blir vant med smaken :P

jeg gikk rett på dråpene siden jeg har gulpeunge! 

Her i huset er D-dråper tingen

De dråpene frister veldig, kjenner jeg!
Det gikk litt bedre med tranen i dag, men det lukter som et middels nord-norsk fiskemottak her! Æsj! Men men.. Man får prøve å gjøre det beste utav det! emoticon
Ikke så stas å kose med lillegutt på brystet om kvelden nå.. hehe Den deilige baby-lukten er erstattet med den lekre eimen av tran.. emoticon  Urgh!

jeg hadde en rolig å snill baby helt til jeg startet med tran, men vet ikke om det har sammenheng... noen som har erfaring med magevondt og urolig i forbindelse med tran?

Skal begynne med tran etter me har vore på 6 vekerskontrollen :)

Ikke startet enda. 
Men med T måtte vi gi opp og gi d-dråper istedet. 
Han var en ekstremgulper i utgangspunktet og det eskalerte enda mer da vi prøvde å gi tran...

LISB skrev:
jeg hadde en rolig å snill baby helt til jeg startet med tran, men vet ikke om det har sammenheng... noen som har erfaring med magevondt og urolig i forbindelse med tran?

Det ble bare grining og gulping her i huset også, så etter 4 kvelder gav jeg opp og nå bruker jeg D-vitamindråper i stedet. Tenker å prøve tran igjen når han blir litt større, men det blir ei stund til.

Volven skrev:

LISB skrev:

Det ble bare grining og gulping her i huset også, så etter 4 kvelder gav jeg opp og nå bruker jeg D-vitamindråper i stedet. Tenker å prøve tran igjen når han blir litt større, men det blir ei stund til.

har gitt tran i dag også og hatt en rolig baby hele dagen:) kan være at det ikke er tranen som er årsaken til di urolige dagene vi hadde...

LISB skrev:

Volven skrev:

LISB skrev:

har gitt tran i dag også og hatt en rolig baby hele dagen:) kan være at det ikke er tranen som er årsaken til di urolige dagene vi hadde...

Så bra da! =)
Har tenkt å prøve å gi tran igjen om en stund, men foreløbig blir det D-vitamindråper. Det er deilig problemfritt!

Back
Topp