Tran

1+1

....
Gir dere småtrollene tran? Jeg prøver og prøver, men nå gir jeg opp snart. Ser hun krymper seg når hun smaker og mye kommer ut igjen. I dag brakk hun seg og klarte ikke svelge det ei gang. Vet selv hvor vondt det er, så klarer ikke tvinge det i ho. Har dere noen tips?

Har ikke begynt med det ennå, men tenker å gjøre det snart :P
Vet ikke hvordan du gir det. Men da jenta mi måtte bruke medisin for trøske i munnen  ga jeg det med sprøyte. Litt og litt. hun likte det ikke så klart, men hun fikk det i seg, siden jeg ikke ga så mye om gangen. Tenker å gjøre det samme med tran.
Ellers har jeg hørt om noen som blander det i melka om man gir på flaske.

Vi har gitt D-vitamin dråper fra lillegutt var 6 uker og aldri hatt noe problem med de. Står bak hodet hans når han ligger på stellebordet og "åpner" munnen hans litt med fingrene før jeg drypper inn dråpene. Han åpner jo mer eller mindre munnen selv når han kjenner fingeren min på leppene. Fungerer supert her i alle fall! :)

Jeg har gitt D- vitamin fra 4 uker. Aldri vært noe problem. Men trenger jeg kanskje ikke begynne med tran ennå da?

Jeg gikk over til D-vitamin dråper! Den tranen ble et herk... han syntes ikke det var direkte vondt, men det var vanskelig å svelge, og mesteparten rant ut igjen! I tillegg blir det tranflekker overalt! Måtte iallefall gi han det uten klær på! gikk fortsatt ut over håndkler og kluter... Jeg prøvde først med sprøyte, gikk igrunn greit til å begynne med, men tranen gjorde så sprøyta ble vanskelig å bruke.. fikk omtrent ikke skyvd på den i det hele tatt.. endte med at jeg koka den et par ganger, men det tålte den ikke... prøvde å gi med skje etterpå.. det ble bare søl:P Så enten får man ha et lager med sprøyter, eller så kjøper man D-vitamindråper er min anbefaling;) 

Men jeg drikker tran da... tenker at han får det jo gjennom melka på det viset også;)

Camilla Berg skrev:
Jeg har gitt D- vitamin fra 4 uker. Aldri vært noe problem. Men trenger jeg kanskje ikke begynne med tran ennå da?

Du trenger ikke gi tran så lenge du gir D-vitamin dråper. De erstatter tranen! 

Åh! TAKK! Brukte sprøyte jeg også, men funker dårlig. Så nå, etter råd her, skal jeg gå til innkjøp av de dråpene heller. Vet dere om de smaker godt? Hvor mye skal de ha? Og bruker dere sprøyte da?

D-vitamin får du kjøpt på apoteket. De smaker ikke så mye, jeg måtte jo være testkanin ;) Jeg bruker bare å dryppe i munnen eller gi med skje!

Jeg begynte å gi henne tran da hun var 4 uker. Litt og litt, og jeg gir fra sprøyte. Hun synes åpenbart det er helt forferdelig, men har sluttet med brekninger i det minste... jeg selv orker ikke tran med mindre det er den med sitronsmak, så når hun er stor nok skal hun også få den.

Er det bare dråper hun skal ha av det? Er jo ei hel sprøyte med tran de anbefaler. Syns det er mye!

Vet ikke om det finnes flere typer, men av den vi har skal han ha kun fem dråper :)

Johan tok tran greit. Målte opp i en sprøyte og puttet det i en tåtesmokk. Passet på å gi det rett før han fikk mat for da var han ivrig på å suge. MEN, han fikk så vondt i magen av det, så vi sluttet å gi det. Gikk heller over til å gi d-vitamin dråper. Mulig vi begynner med tran igjen litt senere når magen hans tåler det bedre :-)

Jeg gir tran noen dager,men synes det er et styr. Så stort sett så gir jeg D - vit dråper. Drypper de i melka.

Jeg gir denne iallefall:) skal kun ha 5 dråper, og veldig enkel å gi fra, bare drypper inn i munnen hans:)
Nycoplus D3-Vitamin dråper 10ml

Ja, jeg begynte å gi tran siden uka 5. Han spite ut mye man fikk noe inn ihvertfall. Og det blir bedre og bedre nå.

Vi har gitt tran siden 6uker. Bruker easytran sprøyte og gir litt og litt. Det kommer ut igjen noen dager. H Det tok lang tid, men nå er han blid og fornøyd når han får tranen sin! Gir den når han er sulten rett før han får fast føde til middag, tror det hjelper!

Back
Topp