Tran VS: Sana-sol

• Trådstarter Trådstarter Solstrål
  • Opprettet Opprettet
S

Solstrål

Guest
Og hvorfor valget ditt?

Tran har jo vitaminer i samme suppa, men Sana-Sol bare er vitaminer. Gir dere da tran i tillegg til sana-sol?

Hva gjør dere?

Vi skal begynne i morgen, prøve med tran først, hvis ikke gir vi nok d-vitamindråper. Var det vi fikk annbefalt på apoteket. [:)]

ORIGINAL: thejohan

Menne... Sanasol skal de vel strengt tatt ikke ha før de er 1 år?
Pga sitrusen som er i den?

Ikke vet jeg.... Der er jo D-vitamin i Sana-sol også.......

Tran med sitronsmak er der jo også.....

ORIGINAL: Solstrål

her sa farmasøyten på apoteket at vi ikke skulle gi tran med smakstilsettning. Regnet bare med det var pga sitrus greiene jeg, men jeg vet ikke... Her blir det iallefall et forsøk på vanlig tran først og fremst!

ORIGINAL: Cameleon

ORIGINAL: Solstrål

her sa farmasøyten på apoteket at vi ikke skulle gi tran med smakstilsettning. Regnet bare med det var pga sitrus greiene jeg, men jeg vet ikke... Her blir det iallefall et forsøk på vanlig tran først og fremst!

jeg spør fordi jeg ikke vet. Setter stor pris på alle svar [:)]

Sitrus skal de ikke ha, men har fått tips om å gi sana-sol hvis lillegutt ikke vil ha tran.... Men tiden vil vise. Han er 4 uker på lørdag.[:)]

ORIGINAL: Tuppebaby

Vi har tran og d-vitamindråper i hus..skal begynne ila denne uken med en av delene, men har ikke helt bestemt oss for hva enda...jeg synes det er ille å gi henne tran når jeg ikke fikser det selv...

Enig! Derfor jeg har tran ed sitron i hus men kan jo ikke gi det .....

Her blir det tran med sitron, slik at både Vetle og Mathias kan ha samme. Helsesøster sa at hvis jeg ga både tran og sanasol, måtte tran-mengden halveres...

Ikke med sitrus? Tror helsesøster sa til meg at det ikke hadde noe å si...[8|] Sååå mye er det jo ikke i???

ORIGINAL: *Plomma*

Nei var noen som nevnte at sitronen i tran var kjemisk framstilt så den var ikke farlig å gi. Vi fikk utlevert tran med og uten sitron på helsestasjon her så er nok ikke no fare.

Flottings [:)]

ORIGINAL: Grete71

Her blir det tran med sitron, slik at både Vetle og Mathias kan ha samme. Helsesøster sa at hvis jeg ga både tran og sanasol, måtte tran-mengden halveres...

vet [;)]

Vi gir d-vitamin startet med tran, men hun brakk seg hver gang.

bruker ingen av delene til lille gutt, slik jeg har forstått det så er det tilsatt i mme.

men med lisj pia mi som spiser det samme som oss så får hun sana sol, også får hun makrell på brødskiven i steden for tran.

Her får jentene 2x5 ml flytende multivitamin, 2x1 ml jernekstrakt og 2 ml tran hver dag i melken sin. Jern begynte de med da de var 8 uker og tran fra 4 uker mens multivitaminen har de fått fra før vi kom hjem fra sykehuset.

ville valgt bio-vit om hun trengte vitamin tilskudd, men det skal de vel egentlig ikke trenge, så her blir det bare tran. Det kan være skadelig å få for mye av de fettløslige vitaminene.

Skal begynne å gi når lille er 4 uker gammelt, da prøver vi nok med tran først ;-)
skulle ikke det funke, så blir det vitamindråper :)

ORIGINAL: lissypia

bruker ingen av delene til lille gutt, slik jeg har forstått det så er det tilsatt i mme.
men med lisj pia mi som spiser det samme som oss så får hun sana sol, også får hun makrell på brødskiven i steden for tran.

Har jeg aldri hørt.....?

Tran er ikke aktuelt, jeg brekker meg av lukten selv... Gjør vel et forsøk med d-vitamindråper igjen, men har ikke vært så nøye med det til de to andre, prøver å være mye ute, danner vel d-vitaminer når man er i solen eller noe. Ingen sanasol eller vitaminer til noen her i huset Per dd, vi har et sunt kosthold med både mye grønt og en hel del fisk, da skal vi vel ikke trenge kosttilskudd/ ekstra vitaminer?

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: lissypia

Har jeg aldri hørt.....?

står på Nan sin pakning at den inneholder omega 3 og 6, og at det inneholder D-vitamin, samt mye annet også men er jo omega 3 og D-vitamin som er viktigst.
mener å huske at helsestasjonen sa det var litt smpør på flesk med tran når jeg ga Nan til lisja så derfor slutta vi med tran til henne...og det er også grunnen til at vi ikke har begynt med noe til lille gutt - men skal ta å høre etter på helsestasjonen når jeg skal på 6 ukers kontroll med lille gutt for jeg ble litt usikker egentlig..

Back
Topp