Tran :S

Fr.Anam

Betatt av forumet
Gir dere de små tran? Og hvordan, når?
Vi gjør, eller prøver i hvert fall. Gir før han skal ha melk.
Er ikke helt populært og han svelger fælt og brekker seg noenganger...
Vurderer å begynne med d-dråper i stedet for, men de er nok ikke like bra som tran.
:)

Vi har gitt i 1 dag. Akkurat bikka 4uker. Hu fikk bare litt på fingeren par-tre ganger før kveldsmat. Det gikk fint i går, så er spent på i kveld ;)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Mathias får ambefalt dose hver kveld, går greit i begynnelsen men mot slutten brekker han seg ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har prøvd nesten hver dag siden 4 uker, men det varierer hvor mye han får i seg. For det meste spytter han det ut...

Her får hun d vitamindråper:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Vi gir d dråper. Orker ikke tran gulp, og mi gulper veldig

Har ikke starta enda, hun gulper en del så tviler på jeg kommer til å gi tran...Kan ikke fordra tran lukt....
Blir vel å kjøpe d-vit dråper som med de andre.. *huske kjøpe imorgen...., hun er jo sånn plutselig passert 4 uker jo.....

Vi gir noe som heter eskimo? Tran med tuttifrutti smak. Bruker easy tran sprøyte å lurer det inn munnviken mens ho sutter på sutten sin :) ho liker det ikke , men blir lettere for hver gang :)

Ikke prøvd, men fikk av hs på kontrollen i dag. Vet han bør ha, men gruer meg til å prøve ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Da er det ikke bare her det er litt styr.
Lurer inn mens han ammes, men blir så sur... Redd for å ødelegge amminga med fiskeolja :(
Kan ikke gi uten amming, da kommer alt ut og kliner til klær og kluter.
Litt kommer da inn så det får være bedre enn ingenting :)

Gis sammen med multivitaminene her. :)

Jeg tar omega3 sjøl og ammer, så her trenger han bare få D dråper :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikk for 1 gang i dag :) tok å målte opp i sprøyten. Hun får melk i flaske, tok den ut og sprutet i munnen. Inn igjen med flasken. Lagde grimas, men ellers gikk
det fint :)

Vi har gitt lillemor tran i nesten 1 uke nå og det går ganske bra. Jeg har ingenting imot tranlukta, men min samboer brekker seg nesten selv.

Vi bruker Easy Tran-sprøyten og gir mellom amming og flaske. Vi bruker gjerne 5 minutter på å gi tran, fordi hun brekker seg og gulper opp mye hvis hun får for mye i munnen samtidig. Men med 2-3 dråper av gangen går det ganske enkelt og det er nesten ingenting som kommer ut igjen. Hun reagerer heller ikke på smaken eller lukten, så jeg avventer litt før vi kjøper tran med sitronsmak (som gjør det litt lettere for far å gi, hehe).

Vi bruker tran med sitronsmak.. Går greit, men det er verst på slutten når hun har fått i seg en del i fra sprøyta

Back
Topp