Tran og d-vit ved 4 uker

millemarie

Forelsket i forumet
Gir dere dette?

Syntes det virker så mye tran, hun må vel bli kvalm? Eller går denne overgangen greit? :)
 
Begynte med tran da hun var 4 uker. Jeg startet med 0,5 ml og økte gradvis opp. Baby spyttet ut en del og viste tegn til og ikke like det så jeg har ikke "stappet" i henne tran. Men vi har gitt hver kveld. Nå etter 3 uker er vi oppe i 1,5 ml. Selvom de skal ha 2,5ml tenker jeg det er bedre enn ingenting. Helsesøster var fornøyd med måten vi gjorde det på :happy:
Gir alltid tran på stellebordet på kvelden rett før hun skal få mat. Hun ligger da kun i bleien. Har hørt at det setter stygge flekker på klærene men det har vi unngått ved og gjøre det på denne måten. Kan anbefale og gi tran med easytran-sprøyte.
 
Vi gir ikke tran, babyen brånekta og syns tydelig at det smakte vondt. Er helt enig med han, så da syns vi det ble helt feil å tvinge det i han. Vi gir d vitamin istedenfor, og helsesøster sa at det gikk helt fint :)
 
Jeg ga tran i 2 dager. Likte ikke at ungen lukta tran. Så jeg satser på d-dråper
 
Vi gir d-vitamin, prøver ikke tran engang - fordi hun her er skikkelig gulper, så hele hun, hus, folk og verden kommer til å stinke tran.. Sa det på helsestasjonen også, og det synes de var helt greit ☺️ Skal prøve med tran når hun begynner med fast føde.
Storesøster brakk seg av tran, så hun fikk og d-vit
 
Jeg ga tran i 2 dager. Likte ikke at ungen lukta tran. Så jeg satser på d-dråper
Samme her, jeg brekte meg av tranlukta som satt i baby (de to eldste hadde multivit/jern-regime og da ble det for mye med mengden tran i tillegg så de fikk d-dråper)
 
Jeg gir tran med easytran sprøyte og det går fint her:)
Gir 2,5ml og det går ned.
Ingen problemer med lukt eller noe:)
 
Vi gir også tran med easytran sprøyte! Hun får ca 1 ml nå, begynte med 0,5 ml. Hun får det i bleia mens vi steller henne for kvelden. Syns ikke det lukter noe særlig tran når hun får på kvelden rett før pupp ;)
 
Begynte med 2.5ml tran i dag. Bruker easytran sprøyte. Får bare se hvordan det går fremover :)
 
Vi er inne i en vanvittig gulpeperiode siste par uker, så tran må vente til den er over. Så her går det i D-dråper inntil videre :)
 
Her går tranen rett ned, vi gir 2.5 ml, fikk easytran sprøyte på helsestasjon. Baby er 5 uker og sluker det:woot: Det lukter litt tran men går fort over, eldste nektet tran så dette var nytt for oss:happy:
 
Gir d vitamin dråper og spiser laks / tar omega 3 og ammer. Jeg har prøvd tran med de andre barna, men lukta setter seg i alt! Håndklær kluter pyjamas osv. Hjelper ikke med sitron smak. Jeg klarer ikke den lukta . Blir gule flekker på klærne av tran og :-/
 
Hun tok tranen helt fint. Hun lukter litt tran men hennes helse er viktigere enn at jeg ikke skal lukte tran :rolleyes:
 
Hun tok tranen helt fint. Hun lukter litt tran men hennes helse er viktigere enn at jeg ikke skal lukte tran :rolleyes:

begge mine eldste har fått tran, men ikke gulpere. Mellomste gulpet litt og det var enormt hvor mye klær vi fikk ødelagt, så med frøkna her som gulper mye så avventer vi til gulpingen gir seg rett og slett ;) men her delammer jeg så lille får omega-3 via mme også (skal jo i utgangspunktet gi bsre halv dose tran når man gir mme) samt at jeg selv tar tran og spiser laks - noe som gjør at lille får omega 3 via mm også :)
 
Jeg begynte med d-dråper når gutten min var 4 uker. Har brukt det i 6 uker snart og det går veldig fint. Ser at han misliker smaken på det, men han er jo vant med å bare få morsmelk, så det er jo forståelig Har ikke prøvd tran da jeg har hørt at det kan lukte veldig.
 
Sniker. Vi har gitt tran med Easytran fra uke 4. 2,5 ml. Synger en sang samtidig og bruker god tid på å få ned alt :) da går det for vår del kjempefint:)
 
Heldigvis går tran ned på høykant!
Jeg gir med easy-tran, den pirker jeg litt med oppi ganen slik at han begynner å suge på den, så sprøyter jeg forsiktig mens han svelger. Så har jeg en varm, våt klut klar, til å tørke hvis det kommer litt i munnvikene.
Jeg gir tranen når han er uten klær på stellebordet, og etter han har spist og gulpet ferdig. Så slipper jeg lukt-problemet.
 
Heldigvis går tran ned på høykant!
Jeg gir med easy-tran, den pirker jeg litt med oppi ganen slik at han begynner å suge på den, så sprøyter jeg forsiktig mens han svelger. Så har jeg en varm, våt klut klar, til å tørke hvis det kommer litt i munnvikene.
Jeg gir tranen når han er uten klær på stellebordet, og etter han har spist og gulpet ferdig. Så slipper jeg lukt-problemet.
Her gulpes det døgnet rundt (også lenge etter måltid) så kan ikke time tran til ett ok tidspunkt ;)
 
Back
Topp