Tran - hvor mye?

CarinaKay

Forelsket i forumet
Hvem har begynt med tran til sine små? :)

De skal jo ha 2,5 ml daglig... Men hva begynte dere med? Og hvor lang tid (dager? Uker?) brukte dere på å nå 2,5 ml?
Er litt usikker...lillejenta liker tran godt så det er ingen problem å gi henne. Skal jeg bare kjøre på med 2,5 ml eller ta det gradvis likevel?

:)

Det står på flaska at man skal begynne med 2,5ml og gradvis øke til 5ml innen 6 måneders alder, det er det vi går for i hvert fall.

Men har dere kjøpt vanlig tran eller den med sitron?
Samboer kjøpte den vanlige og jeg syntes i grunn ikke det er så digg med baby som lukter fisk:meh: Helsesøster sa at vi kunne gi begge så jeg vurderer å bytte.

Som det blir nevnt over her så er 2.5ml man skal begynne med også øke til 5 ml ;) må innrømme at jeg er utrolig dårlig til å gi hver dag så må ta meg sammen. Her fikk vi faktisk tran fra hs:)

Det står på flaska at man skal begynne med 2,5ml og gradvis øke til 5ml innen 6 måneders alder, det er det vi går for i hvert fall.

Men har dere kjøpt vanlig tran eller den med sitron?
Samboer kjøpte den vanlige og jeg syntes i grunn ikke det er så digg med baby som lukter fisk:meh: Helsesøster sa at vi kunne gi begge så jeg vurderer å bytte.
Vi har vanlig tran :) fikk hos HS.

Som det blir nevnt over her så er 2.5ml man skal begynne med også øke til 5 ml ;) må innrømme at jeg er utrolig dårlig til å gi hver dag så må ta meg sammen. Her fikk vi faktisk tran fra hs:)
Vi fikk også tran hos HS. :)
Ble fortalt at vi skulle begynne med litt og litt hos HS.. Kanskje jeg har misforstått :) da kjører jeg på med 2,5 ml.

Her har jeg lyst å gi tran. Men hun gulper så enormt. At foreløpig får hun d-vitamin dråper.

Her fikk vi med et skjema fra sykehuset med hva han trenger av tilskudd det første året. 2,5 ml x 1. Vi har gitt 2,5 ml fra han rundet 4 uker. Vi gir vanlig tran, da det visstnok var lurt å venne babyen til transmaken med en gang... Jeg syns begge deler lukter like ille, så det ble vanlig tran her :P

De første dagene ga jeg 5 ml, bli gsa litt :D Nå gir jeg 2,5 og kommer til å øke gradvis.

Vi fikk vanlig tran fra HS fikk beskjed da om å begynte med 0,5 når hun bar en uke eller 2 gammel husker ikke helt så skulle vi gradvis øke til 5ml til hun er 6mnd så vi gir 1,5 nå sånn at vi ikke pøser på med en gang

Her har jeg lyst å gi tran. Men hun gulper så enormt. At foreløpig får hun d-vitamin dråper.
Min også gulper veldig! Men får tran! Kjøpte esay tran å gir litt og litt fra den (2,5 ml). Gjør det på stellebordet om morningen helt bakerst i munnen! Er sjeldent han gulper noe av det opp - gjør han det får han ny dose om kvelden! Men han må få en stund etter amming! :)

Back
Topp