Tran eller d-vit?

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Gir du tran eller d-vitamin?

Vi har gitt d-vitamin-dråper hele veien, men i dag forsøkte jeg å gi tran, og det gikk overraskende problemfritt. Tenkte å da fortsette med tran ettersom det er litt andre vitaminer i også. Men hvor mye er det egentlig de skal ha? Jeg gidder ikke styre med sånn transprøyte, kan jeg bare gi en teskje eller er det for mye? Hun får mm og fast føde.

Her har vi gitt tran siden hun var 6uker:) når de er over 6mnd skal de ha like mye tran som vi tar. Jeg gir 1ss og blander det med aprikosmos. Hun elsker det:) hun får med sitronsmak da:p

Vi prøvde tran i begynnelsen. Hun bare brakk seg og spyttet det ut. Så her er det d-vitaminer for alle penga:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gir du tran eller d-vitamin?

Vi har gitt d-vitamin-dråper hele veien, men i dag forsøkte jeg å gi tran, og det gikk overraskende problemfritt. Tenkte å da fortsette med tran ettersom det er litt andre vitaminer i også. Men hvor mye er det egentlig de skal ha? Jeg gidder ikke styre med sånn transprøyte, kan jeg bare gi en teskje eller er det for mye? Hun får mm og fast føde.
Over 6 mnd = 1 barneskje (5ml) altså like mye som 2 ts :)

Jeg har gitt tran fra begynnelsen, bra med omega 3. Det har gått fint hele veien. Storebroren brakk seg masse men etter et par uker gikk det over og han begynte å elske det. Er bare vanesak, det meste må tilvennes. Storebror får enda tran uten problemer :)

jeg gir d-vitamin dråper, mini her gulper så mye enda så blir ikke tran før han slutter med det/går over på mer fast føde.

D - vitamin dråper. Klarer ikke tran :p

Over 6 mnd = 1 barneskje (5ml) altså like mye som 2 ts :)

Jeg har gitt tran fra begynnelsen, bra med omega 3. Det har gått fint hele veien. Storebroren brakk seg masse men etter et par uker gikk det over og han begynte å elske det. Er bare vanesak, det meste må tilvennes. Storebror får enda tran uten problemer :)

barneskje, er det sånn måleskje? Får man det på apotek? Gir du fra skje eller gir du fra transprøyte?

D-vitamindråper. Klarer ikke den tranen! Men tar kapsler selv da. ;)

barneskje, er det sånn måleskje? Får man det på apotek? Gir du fra skje eller gir du fra transprøyte?
Det er en skje som er en mellomting mellom tskje og spiseskje. Men hos oss har vi målt og da ble det faktisk 1ss:)

Gir eskimotran :) med tutti frutti smak :p

d-vit. Gulpeungen skal slippe å lukte fisk 24/7 :p

Vi har begynt med d-dråper.. Ga tran i begynnelsen, men han nektet til slutt å ta det... Brakk seg noe enormt..

Tran går veldig bra her, gulper ikke =)
Gir en teskje til frokost og en til middag.

Vi begynte med tran.. men gikk fort over til d-dråper fordi det luktet tran av hele ungen og klærne... men nå har vi gått over til eskimotran med tuttifruttismak og det går helt fint :-) Lukter ikke av klærne. Pleier å blande det i grøten hennes hver morgen.

Vi begynte med tran.. men gikk fort over til d-dråper fordi det luktet tran av hele ungen og klærne... men nå har vi gått over til eskimotran med tuttifruttismak og det går helt fint :-) Lukter ikke av klærne. Pleier å blande det i grøten hennes hver morgen.
Har du smakt på grøten da? Gjorde det i går og smakte jo tuttifrutti av grøten :p mini likte det ikke haha :p

Har du smakt på grøten da? Gjorde det i går og smakte jo tuttifrutti av grøten :p mini likte det ikke haha :p

Ja... her sluker hun den uansett :P hehehe!! :D veldig ukritisk :P

Ja... her sluker hun den uansett :P hehehe!! :D veldig ukritisk :P
Greit sånn sett :p hadde først blanda den inn i mme som mini ikke drakk.. Laga liksågodt grøt på mme'n da, som han heller ikke ville ha... Så smakte jeg på og skjønte hvorfor han ikke ville ha :p han er ikke så glad i den tranen enda :p

D-vitamin dråper pågrunn av mye gulping. Håper gulpingen gir seg snart.

Back
Topp