Tran/ D-dråper

Pivi

Elsker forumet
Hva gir dere?

Begynte med tran men har gått over til D-dråper etter at lillegutt grein på nesen og satte i å hylgrine forrige gang jeg ga han tran... Føler det er så ekkelt å tvinge i han noe som jeg ikke har så mye til overs for selv heller [;)] I tillegg gulper han en del så det blir så mye gris og søl.... [8D]

Ja, jeg gruer meg... 

Det går nok bra [:)] Jeg har litt problemer med å huske å gi det hver dag...

Vi har gitt Theo tran en gang, det endte med at både mamma, pappa og theo hadde tran utover klærne, og det lukta seriøst tran av ansiktet til Theo i flere dager. Stakkars gutt, brakk seg og greier, men sambo insisterer på at lillegutt skal ta tran...[&:]

Jeg gir Kristoffer D-vitamin, siden han gulper en del! Tar tran selv, så det ville ikke vært noe problem å gi det, men som sagt- tran lukter jævlig...

For å huske å gi vitaminen, har jeg den ved kremen på stellebordet!!!

Sarah Emilie får D-vitamin dråper. Prøvde tran, men den rant ut igjen og det lukta av hele ungen[&:]

ORIGINAL: Bøllefrøet 22.mai

Jeg gir Kristoffer D-vitamin, siden han gulper en del! Tar tran selv, så det ville ikke vært noe problem å gi det, men som sagt- tran lukter jævlig...

Det var lurt!! [:)]
Jeg er sp flink til å glemme sånne ting... [8D]
jeg ga Biovit til de andre, det smakte godt og lukta ikke ille.
Tran er jo helt forferdelig... [&:][:@][;)]

ORIGINAL: Bøllefrøet 22.mai

Den bør oppbevares kaldt etter åpning står det på pakningen... Bare for info [;)]

her får hun tran. Ikke det beste hun vet, men hun slurper det nå i seg med en skeiv grimase over fjeset [;)] 

Gullet mitt får tran. Virker som om han liker det. Funker ofte for å få han til å slutte å hylgrine om kvelden.

Dumme meg har gitt sanasol i et par uker..for det smaker ikke så ille...var på helsestasjonen i dag på 6ukerskontroll, og der fikk jeg jo vite at de ikke skal ha det før de er 1 år...uuups...så hvis det er noen andre her som er like dumme som meg, så slutt med det[:D]

ORIGINAL: jealie25

Dumme meg har gitt sanasol i et par uker..for det smaker ikke så ille...var på helsestasjonen i dag på 6ukerskontroll, og der fikk jeg jo vite at de ikke skal ha det før de er 1 år...uuups...så hvis det er noen andre her som er like dumme som meg, så slutt med det[:D]

Du er da ikke dum... [8D]
Man kan jo ikke ha full kontroll på alt heller...[:D][:D][:D]

Jeg gir D-vitaminer til Asbjørn og tar trankapsler selv .Mindre søl på den måten [:)]

ORIGINAL: jealie25

Eldstemann her har fått Sanasol nå i vinter (da fyllte han 1 år)
Men om sommeren klarer han seg med å springe ute i sola, og å få smør på brødskiva[;)]

Vesla var på 6ukerskontroll i dag, og fikk tranflaske med seg hjem - så nå er det vel bare å begynne..
Men helsesøstera sa heldigvis at jeg trengte ikke å gi HVER dag.
Hun anbefalte å gi på kvelden - før siste måltidet - sånn at vesla fikk noe annet oppå tranen inni magen, og så  - om hun skulle gulpe det opp igjen likevel, så ødela hun bare pysjen, ikke de fineste klærne sine[;)]

Har kjøpt tran som jeg snart må prøve på snuppa ..
har egentlig ikke noe sansen for tran selv, så mulig jeg bytter over til d-dråper veldig fort [:D]

Back
Topp